Flixi kohta lähemalt

Meie toetame jätkusuutlikku ja taskukohast reisimist

Flixist lähemalt

Flix on juhtiv rahvusvaheline reisitehnoloogiaettevõte, mis pakub oma FlixBus, FlixTrain, Greyhound ja Kâmil Koç brändidega jätkusuutlikke ja taskukohaseid reisimisvõimalusi üle 500 miljonile reisijale rohkem kui 40 riigis ja 4 mandril. Kasutades nii reisijatele kui ka partneritele mõeldud varapõhist ärimudelit ja uuenduslikku tehnoloogilist platvormi, saavutas Flix kiiresti turuliidri kaugliinibussireiside valdkonnas Euroopas, Põhja-Ameerikas ja Türgis ning laieneb kiiresti edasi Lõuna-Ameerikasse ja Aasiasse. Flix tegeleb pidevalt kasvava kaugliini bussi- ja rongituruga, mida juhib ühiskonna suurenenud keskkonnateadlikkus, ning selle Net Zero eesmärk on saada 2040. aastaks Euroopas ja 2050. aastaks kogu maailmas süsinikuneutraalseks. Lisaks on Flix pühendunud teaduspõhiste eesmärkide algatusele (SBTi), mis on üldtunnustatud teadusraamistik, kehtestades lühiajalised eesmärgid oma mõju vähendamiseks juba 2032. aastaks. Lisateavet leiate siit!
 

Peamised faktid ja statistika

40+

riiki 4 mandril

8,000+

sihtkohta

500+

miljonit reisijat käivitamisest saadik

1,000+

bussipartnerit

5,000+

bussi teedel

10+

FlixTrains Saksamaal

25+

kontorit

5,500+

töötajat

100+

rahvust

Flixi ärimudel

Flixi skaleeritav tehnoloogiline platvorm, mis on selle ärimudeli keskmes, on loodud nii reisijatele kui ka partneritele oma klassi parimate võimaluste pakkumiseks. Ühendades võrgu planeerimise, turunduse ja hinnakujunduse, kasutab Flix uuenduslikke lahendusi, et võimaldada mugavat, jätkusuutlikumat ja taskukohasemat reisimist kogu maailmas. Oma tehnoloogilise platvormi ja kasutajasõbraliku rakenduse kaudu loob Flix reisijate vajadustele kohandatud reisikogemuse ja ühendab reisijad transporti pakkuvate kohalike bussipartneritega, tagades samal ajal kaasaegse autopargi, mis vastab kõrgeimatele ohutusstandarditele. See varapõhine ärimudel on muutnud Euroopa idufirma juhtivaks ja ülemaailmselt laienevaks reisitehnoloogia meistriks. 

Jätkusuutlik reisimine

Keskmise CO₂ heitkogusteguriga 27,8 g reisija-kilomeetri kohta saab FlixBusiga reisides Euroopas vähendada oma süsiniku jalajälge vähemalt 5 korda, võrreldes autosõidu ja võrreldes lendamisega 10 korda, kusjuures tulemused on peaaegu sama head kui linnadevahelistel rongidel.*

Teaduslike uuringute kohaselt hoidsid Flixi reisijad 2024. aastal ära hinnanguliselt 1,5 miljoni tonni CO₂ heitkoguseid, valides Flixi teenused teiste transpordivahendite asemel, mis paiskavad reisija-kilomeetri kohta rohkem CO₂ heitkoguseid. 

See arvutus järgib Maailma Ärinõukogu Jätkusuutliku Arengu (WBCSD) suuniseid ja kasutab sõidujärgsete kliendiküsitluste andmeid, tegevusnäitajaid ja Flixi 2021. aasta Well-to-Wheel analüüsi heitkogustegureid. Flix tunnistab usaldusväärsete alternatiivsete stsenaariumide loomisega seotud raskusi, sealhulgas madalat küsitlusele vastamise määra ja bussipartnerite mittetäielikke kütusekulu andmeid. Et tagada usaldusväärsust, rakendas ettevõte konservatiivseid lähenemisviise ja arvestas võimalike tagasilöögiefektidega. Selle metoodika vaatas läbi ja kiitis heaks kolmanda osapoole kindlustusselts 2023. aastal. Kuna 2024. aastal kasutusele võetud metoodika on sama, mis eelmisel aastal, ei saadud 2024. aastal täiendavat kolmanda osapoole kinnitust.

Lisateavet leiate välditud heitkoguste metoodikast aastal 2024.

Kooskõlas oma visiooniga edendada jätkusuutlikkust pikamaareisidel on Flix eesmärk saavutada Euroopas 2040. aastaks ja kogu maailmas 2050. aastaks netoheite nulltase. Lisaks on Flix pühendunud teaduspõhiste eesmärkide algatusele (SBTi), mis on üldtunnustatud teadusraamistik, kehtestades lühiajalised eesmärgid oma mõju vähendamiseks juba 2032. aastaks. 2024. aasta aprillis kinnitas SBTi need eesmärgid, tunnistades seega, et Flixi strateegia on kooskõlas ülemaailmsete kliimaeesmärkidega. Loe edasi siit!

Flixi tehnoloogia lugu

Kaugliinireiside keerukus nõuab kõrgtehnoloogilisi lahendusi, mida Flix oma patenteeritud ja skaleeritava tehnoloogia kaudu sobitab. Flixi kõrgskaleeritav tehnoloogiline platvorm on meie väärtuspakkumise keskmes ja toimib isetugevduva hoorattana, mis on loodud selleks, et pakkuda oma klassi parimaid lahendusi nii reisijatele kui ka partneritele. Sujuv broneerimisprotsess võimaldab klientidel platvormis ja kasutajasõbralikus rakenduses hõlpsalt navigeerida, valides sagedaste väljumiste ja suure võrgustiku, taskukohaste hindade ning järjepideva kvaliteetse teenuse vahel. Alates konkreetse reisi otsimisest, ühenduste ja pardal olevate lisateenuste valimisest kuni sujuvalt integreeritud makselahenduste kaudu maksmiseni kogevad reisijad mugavat ja täielikku broneerimisprotsessi. 

Partnerite kasu: juurdepääs uuele kliendibaasile, täiendav stabiilne ja prognoositav tuluvoog, andmepõhine otsuste tegemine, optimeeritud kasutamine ja kulude kokkuhoid Flixi platvormi kaudu. Need aspektid rõhutavad Flixi positsiooni tehnoloogiapõhiste reisilahenduste juhtiva ettevõttena, pakkudes ületamatut väärtust nii reisijatele kui ka partneritele. Esmaklassilise kasutajakogemuse pakkumise tagamiseks on AI ja masinõppe rakenduste skaleeritavus üks Flixi peamisi strateegilisi prioriteete.

495+ M

Meie AI-põhine süsteem haldab iga päev üle 495 miljoni istekoha

1.2 M

Prognoositakse ligikaudu 1,2 miljonit sõitu päevas

44+ M

Keskmiselt rohkem kui 44 miljoni istekoha hind optimeeritakse iga päev uuesti

Flix Grupi kaubamärgid

Oma varatõhusa ärimudeliga opereerib grupp tarbijatele suunatud kaubamärke, nagu FlixBus ja FlixTrain, Kâmil Koç Türgis ja ikooniline Greyhound Ameerikas.

Flixi juhatus

André Schwämmlein, asutaja & tegevjuht

André Schwämmlein, asutaja & tegevjuht

Globaalsed ärifunktsioonid

André Schwämmlein on Flixi kaasasutaja ja tegevjuht. Tema usk alternatiivsesse säästvasse ühistransporti inspireeris arutlema dereguleeritud turu võimalikkuse üle oma praeguste kaasasutajatega, kui ta oli 2009. aastal Boston Consulting Groupi (BCG) konsultant, seejärel asutas ta 2011. aastal Flixi. Flixi tegevjuhina juhib Schwämmlein ettevõtet visiooni elluviimisel, et võimaldada oma klientidel maailma kogeda. Tema juhtimisel on Flix tõusnud selgeks ülemaailmseks turuliidriks igas põhigeograafias ning laienenud paljudesse riikidesse. Ta on aktiivne ka Scout24 SE ja ABOUT YOU Holding SE nõukogude liikmena ning roheliste erakonna liige Saksamaal alates 2002. aastast.

Daniel Krauss, asutaja & infojuht

Daniel Krauss, asutaja & infojuht

Tehnoloogia ja inimesed/HR    

Flixi infojuhi (CIO) ja personalijuhina (CHRO) juhib Daniel Krauss ettevõtte tehnoloogiat ja inimesi. Koos kaasasutajatega arendas ta Flixi rahvusvahelise transpordi pakkujana. Krauss on ka investor ja nõuandvate kogude liige sellistes ettevõtetes nagu Baby1one ja uvex. Ta on veendunud, et haridus, ettevõtlus ja innovatsioon võivad ühiskonda oluliselt edendada. Ta annab loenguid Erlangen-Nürnbergis Friedrich Alexanderi ülikoolis ja on FightBacki algatuse asutajapartner, mis edendab muutusi jätkusuutlikuma ühiskonna suunas. Ta on ka Saksamaa suurima ettevõtlushariduse mittetulundusühingu STARTUP TEENS aktiivne aktsionär

ning CODE-ülikooli kaasosanik ja usaldusisik. 
Benjamin Gubitz, CFO

Benjamin Gubitz, CFO

Rahandus- ja õigusfunktsioonid

Benjamin Gubitz liitus Flixiga 2015. aastal ja võttis 2025. aasta jaanuari alguses üle Flixi finantsjuhi (CFO) ametikoha. Oma ametikohal vastutab ta kõigi Flixi finants- ja õiguslike funktsioonide eest. Enne finantsjuhiks tõusmist oli Gubitz Flixis erinevatel juhtivatel ametikohtadel, vastutades kontrolli ja investorsuhete eest. Ettevõttes oldud aja jooksul oli tal oluline roll erinevate rahastamisvoorude lõpuleviimisel, ta ehitas üles kontserni kontrollimeeskonna ning töötas mitmete ühinemis- ja ülevõtmisprojektidega, muu hulgas Greyhound Lines’i ostuga 2021. aastal. Enne Flixi oli ta projektijuht BCG-s. Gubitzil on doktorikraad politoloogias.

Max Zeumer, kaubandusdirektor

Max Zeumer, kaubandusdirektor

Nõudlus ja uued turud

Max Zeumer, kaubandusdirektor (CCO), alustas oma teekonda Flixis 2015. aasta alguses ja on sellest ajast saadik edukalt juhtinud rahvusvahelisi turge. Ta on kaubandusjuhina juhtinud globaalset laienemist, keskendudes Põhja-Ameerikale ja arenevatele turgudele, nagu Brasiilia, Tšiili ja India, jälgides samal ajal ülemaailmset kommertsturunduse ja tulude haldamise funktsioone. Mitmekülgse akadeemilise taustaga, sealhulgas arvutiteaduse, filosoofia ja Columbia ärikooli ärijuhtimise magistrikraadiga, täiendas ta oma oskusi konsultandina Boston Consulting Groupis, kus ta avastas peagi oma kire traditsiooniliste tööstusharude digitaliseerimise vastu. Tema pühendumus piiriülese koostöö ja sünergia edendamisele avaldab digitaliseerimise kaudu märkimisväärset mõju ülemaailmse reisitööstuse ümberkujundamisele.

Fabian Stenger, operatiivjuht

Fabian Stenger, operatiivjuht

Tarne ja Euroopa turud

Fabian Stenger, grupi operatiivjuht (COO), alustas oma teekonda Flixis 2013. aastal, arendades edukalt turgu Saksamaal ning hiljem ka Põhja- ja Ida-Euroopas. Alates 2022. aasta aprillist juhib Stenger operatiivjuhina Euroopa bussiäri ja jälgib globaalse äri tarnepoolt, valdkonna planeerimist, partnerite haldust, sealhulgas sõidukipargi ümberkujundamist, tegevusi ja klienditeenindust. Varajase Bain & Co karjäärikogemusega ja Šveitsi St. Galleni ülikooli akadeemilise taustaga, lisaks enam kui kümneaastane Flixi kogemus, on tema strateegiline juhtroll ja pühendumus jätkusuutlikkusele Flixi edu taga, kujundades selle tulevikku ja ülemaailmset mõju. 

*Andmed pärinevad oma arvutustest, atmosfäärianalüüsist, UBA 2023-st ja US EPA 2024-st. Lisateabe saamiseks vaata Flixi 2024. aasta välditud heitkoguste metoodikat.