Kui Sul on veebisaidi avamisega raskusi, siis helista meile telefonil +372 602 6557 või vaata FlixBus Google Assistanti rakendust.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

I. FlixCompanies: Üldised veotingimused

Seis: 20.08.2020

1 Tingimuste rakendamine

Veotingimusi rakendatakse FlixBusi pikamaabussivõrguga reisijateveo suhtes. Sõidukeid kasutatakse reisijate veoks.

1.1 Kui vedajad on koostööpartnerid, rakendatakse ainult nende üldtingimusi ja veo eritingimusi. Nende tingimustega saab tutvuda koostööpartnerite veebisaitidel. Pidage meeles, et need võivad olla kättesaadavad ainult inglise keeles. Koostööpartnerid ei tegele reisijate veoga FlixBusi kaubamärgi all, välja arvatud marsruutidel nr 96 Viin-Graz ja nr X96 Viini lennujaam-Graz, mida teenindab ettevõte Dr. Richard Linien & Co KG.

2 Sõiduõigus

2.1 Veolepingut sõlmimata sõiduõigus ei kehti.

2.2  Broneeringu kinnitus (vt punkt 3.1) annab reisijale õiguse reisida piletil näidatud alguskohast sihtkohta. Õigusnormide kohaselt ei ole lubatud minna sõidukisse pärast alguskohta ega väljuda enne sihtkohta.

2.3 Kui pilet ostetakse sõidukist, kehtib reisija vedamise kohustus ainult juhul, kui kogu reisi jooksul on piisavalt vabu kohti.

2.4 Nõudepeatuste korral kehtib vedamise kohustus ainult siis, kui reis nõudepeatusesse/nõudepeatusest on broneeritud tähtaja jooksul. Nõudepeatused on näidatud sõiduplaanis. Broneerimise tähtajad on näidatud sõiduplaanis.

3 Piletid, sõidutasud

3.1 Veo eest tuleb maksta kindlaksmääratud sõidutasu. Selleks väljastab FlixMobility pileti. Pileti moodustavad broneerimisteave prinditud või elektroonilisel kujul (PDF-fail) ja kehtiv isikut tõendav dokument, millel on foto. Kui pilet ostetakse sõidukist, on ostu tõendavaks dokumendiks ja broneeringu kinnituseks käsitsi kirjutatud või trükitud kviitung. Igale reisijale ja iga reisi jaoks väljastatakse üks pilet. Ümberistumisega reis loetakse üheks reisiks. Broneerimisel tuleb esitada reisija ees- ja perekonnanimi ning vajaduse korral sünnikuupäev. Reisija nime võrreldakse juhi või bussijaama töötajate mobiiltelefonile saadetud broneerimisnimekirjaga, et teha kindlaks, kas reisijal on õigus reisida. Eelistatavalt tehakse seda piletit skannides.

3.2 Reisija peab reisi broneerima enne selle väljumist. Reisija lubatakse sõiduki sõitjateruumi ainult kehtiva broneeringu kinnituse olemasolul.

3.2.1 Reisi saab broneerida internetis FlixMobility või partnerbüroo veebisaidil või nutitelefoni rakendust kasutades või sõidukis (tavapärane tasu) ning mõnes personaliga bussijaamas. Sõidukist saab pileti osta ainult juhul, kui kogu reisi jooksul on piisavalt vabu istekohti. Seepärast on soovitatav osta pilet eelmüügist (internetist, rakenduse kaudu või piletimüügikohast).

3.2.2 Broneeringu kinnitus (tellimuse andmed) salvestatakse ja neid saab vaadata veebiportaalist ning saata vajaduse korral reisijale e-postiga.

3.2.3 Igal kehtiva piletiga reisijal on õigus istekohale. Lastega reisijatel ja piiratud liikumisvõimega reisijatel on istekoha valimisel eesõigus.

3.3 Pileti ostmine internetist

3.3.1 Toodete esitlus internetipoes, millele pääseb juurde interneti ja nutitelefoni rakenduse kaudu, ei kujuta endast õiguslikult siduvat pakkumist, vaid on mittesiduv internetikataloog, mille alusel saavad reisijad esitada tellimuse. Klõpsates nupul „Broneeri“ või „Maksa“, esitatakse ostukorvis olevatele toodetele siduv tellimus. Igale reisijale ja iga reisi jaoks väljastatakse üks pilet. Ümberistumistega reis loetakse üheks reisiks. Tellimuse esitamisel saadetakse kohe automaatselt e-kirjaga tellimuse kinnitus. Veoleping loetakse sõlmituks pärast seda, kui FlixMobility on tellimuse vastu võtnud, väljastades tellimuse kinnituse. Tellimuse kinnitus võidakse saata automaatselt e-posti teel või eraldi hiljem.

3.3.2 Praegu kasutatav tehnoloogia tähendab, et andmete interneti teel edastamine ei taga, et andmetes ei ole vigu ja/või et andmetele on alati võimalik juurde pääseda. Pole võimalik luua ja kasutada arvutiprogramme (tarkvara) ja andmetöötlussüsteeme (riistvara), mis on täiesti veatud ja välistavad ennustamatud tegurid, mis võivad esineda internetikeskkonnas. Seetõttu ei taga FlixMobility, et tema veebisait ja tehnilised süsteemid on pidevalt ja katkematult kättesaadavad. Eelkõige ei saa interneti tehniliste omaduste tõttu tagada internetipõhise broneerimissüsteemi pidevat kättesaadavust. Säästu- või soodushindu ei tagata, kui süsteem ei toimi tehniliste probleemide tõttu ja on jälle kättesaadav hiljem (nt pärast müügiperioodi lõppemist).

3.3.3 Tuleb meeles pidada, et õigusnorme, mis käsitlevad tühistamisõigust sidevahendi abil sõlmitud lepingute puhul, ei rakendata interneti teel sõlmitud veolepingute suhtes, ning juhul, kui käitaja kohustub pärast lepingu sõlmimist osutama teenust konkreetsel ajal või kindlaksmääratud aja jooksul. See erineb interneti teel postimüügist. Eeltoodu ei mõjuta siiski meie tühistamistingimusi.

3.4 Personaliga piletikassad

Ettevõtte FlixCompanies müügiesindused, piletikassad ja klienditeenindusosakond võivad küsida broneerimise või tühistamise eest teenustasu. Teenustasu suurus oleneb piletite müügikoha asukohast.

3.5 Sõidutasud

3.5.1 Ühe broneeringu puhul ei saa broneerida piletit kõikides hinnavahemikes või kõikide pakutud hindadega. Eelkõige saab säästu- ja soodushinnaga pileteid broneerida internetis ainult osaliselt.

3.5.2 Pileti hind hõlmab ainult isikute vedu. Muude teenuste eest, näiteks istekoha reserveerimine ja jalgrataste, lisa- või eripagasi vedu, tuleb tasuda eraldi.

3.5.3 Soodushindade puhul kehtivad broneerimise eritingimused. Sellega seoses kehtivad hinnad, mis on avaldatud konkreetsete marsruutide puhul.

4 Kehtetud piletid

Reisija peab ettevõtte FlixCompanies töötajate nõudmisel esitama piletikontrolli ajal nii pileti kui ka fotoga isikut tõendava dokumendi, et oleks võimalik kontrollida pileti kehtivust.

5 Kõrgendatud sõidutasud

5.1 Reisijad peavad maksma kõrgemat sõidutasu, kui nad pole enne reisi või sõidukisse sisenedes ostnud piletit asjaomasele reisile.

5.2 Kui piletikontrolli ajal avastatakse, et reisijal puudub kehtiv pilet, peab reisija piletikontrolli nõudmisel esitama oma isikuandmed ja tõendama oma isikut.

5.3 Kõrgendatud sõidutasu on kahekordne tavaline tasu asjaomase vahemaa eest, kuid vähemalt 60 eurot, millele lisandub tasu reisija sihtkohani jäänud vahemaa eest. Kui reisija ei suuda läbitud vahemaad tõendada, arvutatakse kõrgendatud tasu alates marsruudi alguspunktist.

5.4 Kõrgendatud sõidutasu tuleb tasuda kohe või hiljemalt kaks nädalat pärast kirjaliku maksenõude saamist. Selle tähtaja möödumisel tuleb iga kirjaliku maksenõude eest maksta 5 eurot töötlemistasu, välja arvatud juhul, kui reisija tõendab, et töötlemistasu oli väiksem või puudus.Ettevõte FlixCompanies jätab endale õiguse võtta tsiviil- ja/või kriminaalhagi algatamiseks lisameetmed.

6 Sõiduplaanid

6.1 Kinnitatud ja avaldatud sõiduaegu, marsruute ja piletihindu võib muuta mõjuval põhjusel, eelkõige litsentse väljastava asutuse otsuste rakendamiseks.

6.2 Kui sõiduplaanis avaldatud marsruudi juures on märkus „kehtib pärast ametlikku kinnitamist“, ei ole kõnealuse marsruudi transpordiühendusse lisamiseks vajalik litsentsimismenetlus veel lõpetatud (ühendus, peatused, reisi kuupäev, hind jne).

6.3 Pärast lepingu sõlmimist tehtud sõiduplaani muudatused ja muudatused, mis ei tulene vedajast (nt loodusõnnetuste pikaajalised tagajärjed või ehitustööd), ei anna reisijale õigust nõuda hüvitist, kui erinevus algul kokkulepitud väljumis- ja saabumisaegadest on väike, st kuni kaks tundi. Sõiduplaani oluliste muudatuste korral on reisijal õigus veolepingust tasuta taganeda. Selleks tuleb reisijal võtta klienditeenindusega ühendust järgmistel numbritel.

  • Saksamaalt ja Šveitsist helistades (Saksamaa lauatelefon): +49 30 300 137 300
  • Austriast helistades (Austria lauatelefon): +43 820 910 340
  • Itaaliast helistades (Itaalia lauatelefon): +39 (02) 947 59 208
  • Prantsusmaalt helistades (Prantsusmaa lauatelefon): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Ühendkuningriigist helistades (Ühendkuningriigi lauatelefon): +44 1 788 298 784
  • Horvaatiast helistades (Horvaatia lauatelefon): +385 1 800 0380
  • Taanist helistades (Taani lauatelefon): +45 3272 9386
  • Rootsist helistades (Rootsi lauatelefon): +46 850 513 750
  • Poolast helistades (Poola lauatelefon): +48 22 307 93 34*
  • Venemaalt helistades (Venemaa lauatelefon): +7 (495) 283 9730

või e-posti teel aadressil uslugi@flixbus.pl Sellisel juhul ei tohiks reisija olnud veel reisi alustanud. See ei mõjuta reisijate muid õigusi.

7 Reisi alustamine

7.1 Reisijatel soovitatakse saabuda väljumiskohta 15 minutit enne reisi algust.

7.2 Kui reisija ei saabu sõiduplaanis näidatud väljumisajaks ja -kohta, võib ta kaotada reisimise õiguse ja talle broneeritud koht võidakse anda teisele reisijale.

7.3 Kui reisijale teatatakse reisi hilinemisest tekstsõnumi või e-posti teel või kirjalikult muul viisil, peab reisija olema kohal tekstsõnumis või e-kirjas näidatud reisi väljumise ajaks.

7.4 Reisija nime võrreldakse juhi või bussijaama töötajate mobiiltelefonile saadetud broneerimisnimekirjaga, et teha kindlaks, kas reisijal on õigus reisida. Eelistatavalt tehakse seda piletit skannides. Erijuhtudel peab reisija kinnitama oma isikut, esitades juhi ja teenindava personali nõudmisel välja prinditud või elektroonilise (PDF) broneerimisteabe ning ametliku kehtiva isikut tõendava dokumendi, millel on foto (isikutunnistuse, passi või sarnase dokumendi, sh vajaduse korral kehtiva viisa).

7.5 Meetmed kaitsmaks Koroonaviiruse (COVID-19) nakkuse vastu: Reisijad peavad kandma reisi algusest lõpuni sobivat näomaski. Reisija, kes keeldub kandmast näomaski võidakse eemaldada reisilt. Sellisel juhul reisijal ei ole õigust alternatiivsele transpordile.

8 Ümberistumine

8.1 Üldjuhul on sõiduplaanis olevad reisid otsereisid. Mõnikord võib olla vajalik ümberistumine.

8.2 Kui on ette nähtud ümberistumine, tagab ettevõte FlixCompanies reisijate jätkuva veo piletil näidatud sihtkohta. Erandjuhul, kui süstikbuss ei saa hilinenud bussi ära oodata, pakub FlixCompanies asendustransporti. Mõnikord võib selleks olla muu ettevõtte buss, auto või rong. Reisijal ei ole õigust nõuda konkreetset transpordivahendit. Kui sihtkoht asub kaugel või mõistlikku alternatiivset transporti ei ole võimalik pakkuda ning reisija peab reisi jätkama järgmisel päeval, pakutakse talle majutust keskmise hinnaklassiga hotellis.

8.3 Eelnimetatu kehtib ainult juhul, kui reisija on broneerinud FlixMobility juures otsereisi. Kui reisija on broneerinud erinevad marsruudid ja reis hõlmab ümberistumisi, kannab järgmisest transpordivahendist mahajäämise riski reisija. Sellisel juhul ei saa reisija nõuda asendustransporti või majutust hotellis. FlixMobility või FlixCompanies teevad mõistlikke jõupingutusi, et teavitada reisijaid alternatiivsetest ühendusvõimalustest.

8.4 Ümberistumist transpordivahenditele, mis ei ole ettevõtte FlixCompanies transpordivahendid, ei tagata.

9 Reisijate üldised kohustused

9.1 Reisijad on kohustatud täitma sõiduki juhi ja reisisaatjate korraldusi.

9.2 Juhil ja dispetšeril on õigus mitte lubada sõidukisse isikut, kes on silmanähtavalt alkoholi- või narkojoobes. Sama kehtib reisijate kohta, kes seavad kaasreisijad muul viisil ohtu või kahjustavad nende heaolekut. Sellisel juhul ei saa reisija nõuda asendustransporti.

9.3 Bussis ei ole suitsetamine lubatud. See keeld kehtib ka e-sigarettide kohta.

9.4 Reisijad vastutavad bussis või bussile tekitatud kahju eest.

9.5 Bussi tahtlikult või hooletuse tõttu tahtmatult määrinud reisija peab maksma ettevõttele FlixCompanies puhastustasu vähemalt 100 eurot, välja arvatud juhul, kui reisija tõendab, et kahju ei tekitatud või oli nimetatud summast märkimisväärselt väiksem.

9.6 Vedaja võib tühistada veolepingu sellest ette teatamata, kui reisija käitub (suulisest) hoiatusest hoolimata nii häirivalt, et vedaja ja/või ülejäänud reisijate jaoks ei ole reisi jätkamine enam mõistlik. See kehtib ka siis, kui reisija keeldub järgimast põhjendatud juhiseid (nt ohutusjuhiseid). Sellisel juhul on vedajal õigus pileti hinda mitte hüvitada. Erand on reisija kõrvaldamine sõidukist nakkushaiguse tõttu kooskõlas VO-ABB (Verordnung über die Allgemeinen Beförderungsbedingungen für den Straßenbahn- und Omnibus-Verkehr [trammi- ja bussiteenuste ning mootorsõidukiga liinivedude üldtingimusi käsitlev määrus]) paragrahvi 3 lõike 1 punktiga 2. Sellisel juhul on reisijal õigus saada piletihinna täielikku hüvitamist.

9.7 Kõik reisijad on kohustatud kasutama turvavööd kooskõlas õigusnormidega, tingimusel et bussis on turvavööd olemas.

9.8 Peatuste või politseikontrolli ajal peavad reisijad juhi ja teenindava personali nõudmisel bussist väljuma. Reisijad peavad kinni pidama peatuse kestusest, millest neid teavitab juht või teenindav personal. Juhil on õigus jätkata reisi ilma reisijata, kui reisija ei naase peatusaja lõppedes bussi, ning ta ei vastuta reisija eest pärast peatusaja lõppemist.

10 Reisijate kohustused rahvusvahelistel marsruutidel

10.1 Üle riigipiiri sõita soovivad reisijad vastutavad ise dokumentide ja isikut tõendavate dokumentide, viisade, välisvaluuta, tolli ja tervisega seotud õigusnormide järgimise eest. FlixBus ei vastuta tagajärgede eest, kui reisija ei järgi õigusnorme, isegi kui neid õigusnorme on muudetud pärast reisi broneerimist.

10.2 Üle riigipiiri sõita soovivad reisijad vastutavad vajalike reisidokumentide olemasolu ja vastavuse eest nende riikide seadustele, kust, läbi mille ja kuhu nad soovivad reisida. (Üldjuhul on reisidokumendiks Euroopa Liidu, Norra ja Islandi kodanikel isikutunnistus ning kõikide teiste riikide kodanikel pass). 
Soovitatav on tutvuda siht-/transiitriiki sisenemise ja seal reisimise nõuetega, võttes ühendust saatkonna või konsulaadiga ja otsides teavet veebisaidilt Europa.eu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm 
FlixBus ei vastuta tagajärgede eest, kui reisija ei hangi endale vajalikke dokumente või isikut tõendavat dokumenti.

10.3 Enne igat väljumist peavad rahvusvahelistesse sihtkohtadesse suunduvad või neist teekonda alustanud reisijad igal reisil sõidukijuhi või teenindajate nõudmisel esitama isikutuvastuse eesmärgil kehtiva piiriületusdokumendi, mis sisaldab vähemalt ees- ja perekonnanime ning fotot. Nendeks dokumentideks ei loeta autojuhiluba, raamatukogukaarti, üliõpilaspiletit, tervisekindlustuskaarti ega muid dokumente, mis ei ole ametivõimude silmis kehtivad isikuttõendavad dokumendid. Sõidukijuht ja teenindajad kontrollivad, et piletil esitatud teave vastab reisija poolt esitatud isikuttõendaval dokumendil (ID-kaart/pass) olevatele andmetele.

10.4 FlixBus jätab endale õiguse keelduda reisijat bussi lubamast:

  • kui reisijal puudub isikut tõendav dokument, millel on näidatud tema täisnimi ja foto; vt punkt 10.3;
  • kui reisija esitab isikut tõendava dokumendi, millel olevad andmed ei vasta piletil olevatele andmetele.

10.5 Kooskõlas punktiga 10.4 ei ole FlixBus kohustatud sellisel juhul pileti hinda täielikult või osaliselt hüvitama ega maksma muud hüvitist.

10.6 Tolliprotseduuride kiirendamiseks peab registreeritud pagas olema lukustamata.

10.7 Reisijad võivad vedada ainult neid kaupu, mis on (kaupade laadi või koguse tõttu) tollimaksust vabastatud.

11 Lapsed ja alaealised

11.1 Kuni 3-aastaseid väikelapsi võib sõidutada ainult sobivas turvaistmes. Sõidu ajal peab turvaiste olema kinnitatud bussis oleva turvavööga. Lapse turvaiste tuleb kinnitada kahepunktivööga ja selle olemasolu eest vastutab last saatev täiskasvanu.

11.2 Kuni 10-aastased alaealised võivad riigisisestel ja rahvusvahelistel liinidel reisida ainult koos täiskasvanud saatjaga.

11.3 10–14-aastased alaealised võivad reisida üksi, kui lapsevanem või eestkostja kinnitab reisi broneerimise ajal kirjalikult, et alaealine on võimeline ning tal on õigus reisida saatja ja järelevalveta. FlixMobility, FlixCompanies ja nende tütarettevõtjad ei vastuta alaealise järelevalve eest. Üksi reisivad lapsed ei tohi reisida ööliinidel ega ületada riigipiiri. Peale selle ei tohi üksi reisivad lapsed reisida ümberistumisega marsruutidel.

11.4 15-aastased ja vanemad alaealised võivad reisida iseseisvalt. Rahvusvahelise reisi puhul peab lapsevanem või eestkostja tagama, et alaealisel on olemas kõik piiriületuseks vajalikud dokumendid ja isikut tõendav dokument (vt punkt 11.2).

11.5 Lapsed reisivad sooduspiletiga. See kehtib ainult kuni 15-aastaste alaealiste puhul. Kui kampaania raames pakutav soodushind on madalam kui lapse sooduspileti hind, maksab laps automaatselt madalama hinna.

12 Puudega või piiratud liikumisvõimega reisijad

12.1 Kõikidel inimestel on õigus reisida, olenemata puudest või piiratud liikumisvõimest. FlixBus pakub puudega või piiratud liikumisvõimega isikutele vedaja vastutusalas abi määruse (EL) nr 181/2011 I lisa punktides a ja b sätestatud ulatuses.

12.1.1 Tšehhi Vabariigis võivad puudega või piiratud liikumisvõimega isikud reisida soodushinnaga, tingimusel et neil on Tšehhi Vabariigis väljastatud kehtiv puudetunnistus.

12.2 Saatja, liikumisabivahendid ja juhtkoer

12.2.1 Teid saatval isikul on õigus reisida tasuta, kui tõendate, et vajate pidevalt saatja abi. Tõendina tuleb reisi väljumisel esitada nõuetekohane dokument, mis kinnitab, et Teil on vaja pidevat abi, näiteks Saksamaal „Schwerbehindertenausweis” [sügava puudega isiku kaart] või arstitõend.

12.2.2 Tagamaks transporti puudega või piiratud liikumisvõimega isikule (samuti tema saatjale) peab reisija teavitama meid oma vajadustest enne reisi broneerimist. (Vt punkt 12.5.3).

12.2.3 Liikumisabivahendeid ja juhtkoera veetakse lisatasuta, tingimusel et esitatakse tõendavad dokumendid või nõutud puudetunnistus (vt punkt 12.2.1). Juhtkoer ei pea kandma suukorvi.

12.2.4 Tagamaks transporti saatjale ja juhtkoerale peab reisija teavitama meie klienditeenindust oma vajadustest enne reisi broneerimist ja hiljemalt 36 tundi enne reisi väljumist.

12.3 Bussipeatused/-jaamad

FlixCompanies ei saa mõjutada bussipeatuste ja -jaamade taristut ning seega puudega inimeste juurdepääsu nende rajatistele. Seega ei saa FlixBus anda selle kohta mingeid garantiisid. Selle eest vastutab bussijaama käitaja.

12.4 Vedamisest keeldumine

12.4.1 Kui sõiduki konstruktsioon või taristu, sh bussijaam või -peatus takistab füüsiliselt puudega või piiratud liikumisvõimega isikut bussi sisenemast, sealt väljumast või tema vedamist ohutul ja teostataval viisil, jätab FlixCompanies endale õiguse keelduda broneeringust, pileti väljastamisest või müümisest või asjaomase isiku bussi lubamisest. Sellisel juhul teavitatakse isikut/isikuid kõikidest vastuvõetavatest alternatiivsetest transpordivõimalustest, mida pakub FlixCompanies.

12.4.2 Sõiduki konstruktsioon tähendab, et vedu on võimalik ainult siis, kui puudega või piiratud liikumisvõimega isik suudab alustada reisi iseseisvalt ja välise abita. Reisija võib taotleda omal valikul saatjat, kes suudab anda puudega või piiratud liikumisvõimega isikule vajalikku abi eelnimetatud takistustest ülesaamiseks. Saatja reisib tasuta ja võimaluse korral antakse talle istekoht puudega või piiratud liikumisvõimega isiku kõrvale.

12.4.3 Asjaomaseid reisijaid teavitatakse vedamisest keeldumise põhjusest viivitamata ja nende taotlusel kirjalikult viie tööpäeva jooksul taotluse saamisest.

12.4.4 Kui puudega või piiratud liikumisvõimega reisijale väljastatakse pilet ja seejärel keeldutakse tema vedamisest, on nii reisijal kui ka tema saatjal järgmised võimalused: a) taotleda piletihinna tagastamist ja esimesel võimalusel tasuta transporti tagasi veolepingus nimetatud algsesse väljumiskohta või b) jätkata reisi veolepingus nimetatud sihtkohta alternatiivsel marsruudil vastuvõetavat asendustransporditeenust kasutades.

12.5 Ratastooli ja kõndimisabivahendite vedu

12.5.1 Puudega või piiratud liikumisvõimega reisijatel on õigus kokkupandava ratastooli või kõndimisabivahendite tasuta veole bussi pagasiruumis. Ohutuskaalutlustel peab ratastool olema kokkupandav ja ilma elektriajamita.

12.5.2 Peale selle peavad kõik sõitjateruumis kasutatavad ratastoolid olenemata lukustusseadmete kinnituskohtade tootmise ajast olema standardile DIN 75078-2 vastava kinnitussüsteemiga ja tootja loaga standardi DIN EN 12183 või 12184 kohaselt. Eelnimetatud nõuetele vastavust tuleb kinnitada enne reisi broneerimist saadetud vormil (vt punkt 12.5.4).

12.5.3 Selleks et kontrollida, kas vedu on võimalik, palutakse reisijal teatada enne broneerimist telefoni teel klienditeenindusele ratastooli või kõndimisabivahendite täpne mudel; ratastooli sõitjateruumis vedamise korral tuleb seda teha kõige varem 14 päeva või hiljemalt 7 päeva enne reisi väljumist ning ratastooli vedamisel pagasiruumis 36 tundi enne reisi väljumist.

12.5.4 Reisija tagab, et ratastool on töökorras ja seda on tehniliselt võimalik reisi ajal ohutult kasutada. Ratastool peab vastama õigusnormidega kehtestatud kehtivatele ohutusnõuetele. Ratastooli veost võidakse keelduda, kui kindlad tõendid näitavad, et ohutu reisimine ei ole võimalik või on kaheldav. Vedaja ei vastuta halvas tehnilises olukorras olevale ratastoolile tekkinud kahjustuste eest.

13 Istekoha reserveerimine

13.1 Istekoha reserveerimine broneerimise ajal

13.1.1 FlixBusi veebisaidil, tema tütarettevõtja või FlixCompaniese piletikassades reisi broneerides saab reserveerida sõidukis konkreetse istekoha (vahekäigu ääres, akna all või lauaga). Kui marsruudil pakutakse seda teenust, saab istekoha lisada broneeringule. Teenus on tasuline. Istekoha reserveerimise tasu arvutatakse pileti ostmise päeval kehtivate tasumäärade alusel. Summa suurus oleneb valitud istekoha liigist ja asukohast. Istekohad erinevad ainult asukoha poolest (nt parem vaade, lauaga istekoht).

13.1.2 Istekoha reserveering märgitakse broneeringu kinnitusse. Rohkem kui ühele inimesele ei pea istekohti eraldi reserveerima, st, et reserveeritud istekohad ei ole seotud broneeringu teinud isikuga.

13.1.3 Istekoha (tasu eest) reserveerimine ei ole kohustuslik. Kui istekohta ei ole reserveeritud, võib reisija bussireisi alustades vabalt valida endale istekoha määratud alal. Sellisel juhul ei saa me tagada, et perekonnad ja rühmad saavad koos istuda. Samas tagame alati reisijatele istekoha olemasolu bussis.

13.2 Istekoha reserveerimise piirangud

13.2.1 Kui Te ei saabu bussi juurde õigel ajal, kaotate õiguse istekohale ja bussis reisimisele. Sellisel juhul on FlixBusil õigus anda kooskõlas punktiga 7.2 Teie pilet teisele reisijale. Seetõttu soovitatakse saabuda bussipeatusesse hiljemalt 15 minutit enne bussi väljumist isegi siis, kui olete reserveerinud istekoha.

13.2.2 Üldiselt võivad reserveeritud istekohtadele istuda ainult istekoha reserveerinud isikud. FlixBus võib ohutuskaalutlustel istekohti muuta isegi pärast bussi väljumist. Seda võidakse teha näiteks siis, kui rasedad naised, alaealised, saatjata reisivad lapsed või füüsilise puudega isikud tuleb paigutada mujale ja neile sobivad istekohad ei ole vabad. Sellisel juhul tuleb järgida bussijuhi korraldusi. Istekohti võib muuta olenemata reisija rassist, usutunnistusest, nahavärvist, rahvusest või soost.

13.2.3 Kui istekohta muudetakse ja reserveeritud või kõrgema kategooria istekohta pole võimalik reisijale anda, võib reisija istekoha reserveerimise tasu tagasi nõuda.

13.2.4 Punktis 17 nimetatud reisi tühistamise või hilinemise korral tagastatakse istekoha reserveerimise tasu reisijale.

13.2.5 Istekoha reserveerimise tasu ei tagastata, kui reisija ei reisinud või istekoht määrati või osteti tasuta.

13.3 Tühistamine ja edasiandmine

Reisi tühistamisel või uuesti broneerimisel tagastatakse istekoha reserveerimise tasu, välja arvatud juhul, kui istekoht määrati tasuta. Rakendatakse broneerimistingimuste punkti 5. Reisi tühistamisel võib reserveeritud istekoha anda edasi teisele isikule, kes reisib sama broneeringuga.

13.4 Lisaistekoha broneerimine

13.4.1 Rakendatakse punkte 13.1–13.3.

13.4.2 Lisaistekoht ei kujuta endast lisasõiduõigust punkti 2.2 tähenduses. Seega ei saa seda edasi anda teisele isikule, kellel puudub kehtiv pilet.

13.4.3 Vaba koha eest tasutakse kehtiva hinnakirja kohaselt. See juba sisaldab vaba istekoha reserveerimise tasu.

14 Kaupade vedu

14.1 Pagas

14.1.1 Pileti hinna hulka arvatud pagas piirdub ühe tasuta pagasiühikuga reisija kohta, mille maksimaalsed mõõtmed on 80 × 50 × 30 cm. Lubatud on veidi erinev suurus, kui pagasi kogusuurus (kõrgus, laius ja pikkus) ei ületa 160 cm. Iga reisija võib tasuta kaasa võtta kuni 20 kg kaaluva pagasi. Pagas tähendab kohvreid ja kotte. Erandkorras võib kaasa võtta matkaseljakoti. Pidage meeles, et mõnel liinil võidakse teha pagasieeskirjadest erand. Vajadusel näidatakse neid vastava broneerimisprotsessi käigus ja väljastatud piletil.

14.1.2 Lisapagas

14.1.2.1 Üksikjuhtudel võib lubatud mahu raames kaasa võtta teise pagasiühiku (lisapagasi) maksimaalsete mõõtmetega 80 × 50 × 30 cm ja maksimaalse kaaluga 20 kg. Ka lisapagasi puhul võivad mõõtmed olla veidi erinevad, tingimusel et pagasi kogumõõtmed ei ületa 160 cm. Üldjuhul ei ole lubatud kaasa võtta üle ühe pagasiühiku. Pidage meeles, et mõnel liinil võidakse teha pagasieeskirjadest erand. Vajadusel näidatakse neid vastava broneerimisprotsessi käigus ja väljastatud piletil.

14.1.2.2 Lisapagas tuleb enne registreerida. Selle teenuse eest tuleb maksta pagasitasu. Lisapagasi tasu oleneb broneerimismeetodist. Lisapagasi saab registreerida kas interneti või telefoni teel. Kui pagas registreeritakse telefoni teel klienditeeninduses, tuleb tasu maksta bussijuhile. Lisapagasi saab registreerida, helistades järgmistel klienditeeninduse numbritel.

  • Saksamaalt ja Šveitsist helistades (Saksamaa lauatelefon): +49 30 300 137 300
  • Austriast helistades (Austria lauatelefon): +43 820 910 340
  • Itaaliast helistades (Itaalia lauatelefon): +39 (02) 947 59 208
  • Prantsusmaalt helistades (Prantsusmaa lauatelefon): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Ühendkuningriigist helistades (Ühendkuningriigi lauatelefon): +44 1 788 298 784
  • Horvaatiast helistades (Horvaatia lauatelefon): +385 1 800 0380
  • Taanist helistades (Taani lauatelefon): +45 3272 9386
  • Rootsist helistades (Rootsi lauatelefon): +46 850 513 750*
  • Venemaalt helistades (venemaa lauatelefon): +7 (495) 283 9730

14.1.3 Reisijad peavad lisama pagasile oma nime ja aadressi, et tagada pagasi tagastamine õigele isikule ja vältida segiajamist.

14.1.4 Ümber istudes vastutavad pagasi sõidukile laadimise eest reisijad. Bussijuht abistab ainult erandjuhul ja bussijuhi abi ei saa nõuda, välja arvatud juhul, kui reisija on puudega või piiratud liikumisvõimega.

14.2 Käsipagas

14.2.1 Käsipagasi võib kaasa võtta tasuta, kuid see piirdub ühe pagasiühikuga reisija kohta, mille maksimaalsed mõõtmed on 42 × 30 × 18 cm ja maksimaalne kaal on 7 kg.

14.2.2 Reisijad peavad paigutama käsipagasi sõitjateruumis nii, et tagatud on ohutus ja pagas ei sega bussi juhtimist ega häiri teisi reisijaid. Käsipagas tuleks põhimõtteliselt paigutada pagasivõrku või eesoleva istme alla.

14.2.3 Käsipagasi ja selle sisu eest vastutab reisi ajal reisija, kes peab pagasit nõuetekohaselt jälgima. Kui märgatakse, et pagasile on juurde pääsenud volitamata kolmas isik, tuleb sellest teatada bussijuhile. Reisijad peavad enne reisi lõppu veenduma oma käsipagasi ja selles sisalduvate asjade olemasolus.

14.3 Eripagas

14.3.1 Reisijad peavad nn eripagasi enne registreerima ja saama kinnituse, et selle vedu on võimalik. Üldine õigus eripagasi veoks puudub.

14.3.2 Eripagasina käsitatakse esemeid, mille mõõtmed on standardpagasi mõõtmetest suuremad. Samas ei tohi eripagasi kogumõõt ületada 240 cm (kõrgus sentimeetrites + laius sentimeetrites + sügavus sentimeetrites). Üks pagasiühik ei tohi kaaluda üle 30 kg.

14.3.3 Iga reisija võib kaasa võtta ühe ühiku eripagasit.

14.3.4 Üldjuhul ei tohi vedada seadmeid, mööblitükke, elektroonikaseadmeid, surfilaudu ja pappkaste. Ortopeedilisi abivahendeid ja jalgrattaid ei käsitata eripagasina. Nende veo kohta kehtivad eritingimused.

14.3.5 Eripagas tuleb enne registreerida kas broneerimissüsteemi kaudu (kui see on võimalik) või kõige varem 48 tundi enne reisi algust, helistades järgmistel numbritel.

  • Saksamaalt ja Šveitsist helistades (Saksamaa lauatelefon): +49 30 300 137 300
  • Austriast helistades (Austria lauatelefon): +43 820 910 340
  • Itaaliast helistades (Itaalia lauatelefon): +39 (02) 947 59 208
  • Prantsusmaalt helistades (Prantsusmaa lauatelefon): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Ühendkuningriigist helistades (Ühendkuningriigi lauatelefon): +44 1 788 298 784
  • Horvaatiast helistades (Horvaatia lauatelefon): +385 1 800 0380
  • Taanist helistades (Taani lauatelefon): +45 3272 9386
  • Rootsist helistades (Rootsi lauatelefon): +46 850 513 750
  • Poolast helistades (Poola lauatelefon): +48 22 307 9334*
  • Venemaalt helistades (Venemaa lauatelefon): +7 (495) 283 9730

Eripagasi vedamisel tuleb iga pagasiühiku eest maksta lisatasu. Eripagasi tasu ei olene broneeritud reisi pikkusest ega pileti hinnast. Vastupidi tavalisele pagasile on eripagasi vedamine alati tasuline.

14.4 Muusikariistad

14.4.1 Muusikariistad loetakse eripagasiks. Kui muusikariist (sh kohver) on käsipagasi jaoks kehtestatud maksimumsuurusest väiksem, võib seda vedada tasuta käsipagasina. Kui muusikariist (sh kohver) on käsipagasi jaoks kehtestatud maksimumsuurusest suurem, tuleb see anda pagasiruumi. Sellisel juhul tuleb maksta lisatasu (vt punkt 14.3.5). Muusikariistu ja nende kohvreid, mille mõõtmed on suuremad kui 135 × 48 × 35 cm, ei veeta.

14.4.2 Üldiselt soovitatakse muusikariistu vedada kõvaküljelises kohvris.

14.5 Väärisesemed ja elektroonikaseadmed:

14.5.1 Väärisesemeid, nt sularaha, ehteid, väärismetalle, võtmeid, prille (päikese- ja/või lugemisprillid), elektroonikaseadmeid (sülearvutid, iPadid, tahvelarvutid, MP3-mängijad, mobiiltelefonid, kaamerad, akupangad, liitiumpatareid või -akud), e-sigarette, tootja või edasimüüja poolt tagasikutsutud elektroonikakaupu (eelkõige sülearvutid, mobiiltelefonid jne), kontaktläätsi, proteese, ravimeid, tähtsaid dokumente (diplomid, muud tunnistused, soovituskirjad, passid, juhiload, väärtpaberid) jne ja kergesti purunevaid esemeid tuleb vedada käsipagasis ning reisija peab nende eest nõuetekohaselt hoolt kandma.

14.5.2 Kui reisija otsustab siiski panna väärisesemed tavalise pagasi hulka, siis bussiettevõte nende eest ei vastuta. Eelnev ei puuduta tahtlust ja rasket hooletust.

14.6 Lapsekärud

14.6.1 Lapsekärusid veetakse eripagasina (maksimaalselt üks käru reisija kohta). Lapsekäru peab olema kokkupandav. Lapsekärusid, mida ei saa kokku panna, ei veeta. Pagas tuleb enne registreerida, helistades klienditeenindusse kõige varasemalt 48 tundi enne reisi algust.

14.6.2 Lapsekärusid veetakse tasuta.

14.7 Jalgrattad ja elektritõukerattad

14.7.1 Jalgrattad

14.7.1.1 Mõnel marsruudil võib vedada jalgrattaid. Jalgratas peab olema standardsuuruses ja ilma lisaseadmeteta ning selle kaal ei tohi olla üle 20 kg. Elektri-, abimootoriga, tandem- ja kolmerattalisi jalgrattaid ei veeta.

14.7.1.2 Soovitame kõikidel reisijatel, kes soovivad jalgratta kaasa võtta, broneerida reis ja ruum jalgratta jaoks piisavalt varakult enne reisi algust.

14.7.1.3 Jalgrataste vedu oleneb piisava ruumi olemasolust; ühes bussis saab vedada kuni viit jalgratast. Üldine õigus jalgratta veo nõudmisele puudub.

14.7.1.4 Jalgratta pagasis vedamise eest tuleb maksta eraldi tasu. Jalgratta vedamise tasu ei olene broneeritud reisi pikkusest ja pileti hinnast. Jalgrattaid veetakse rattariiulil. Erijuhtudel saab jalgrattaid pagasiruumis vedada ainult sobivasse kotti pakituna (nt kokkupandavad rattad). Rattakoti üldsuurus ei tohi olla üle 240 cm (kõrgus + laius + sügavus) ja kaal ei tohi olla üle 20 kg. Suuremate mõõtmete korral tuleb teavitada klienditeenindust (vt punkt 14.3.5).

14.7.2 Elektritõukerattad

14.7.2.1 Elektritõukerattad loetakse eripagasiks, mis tähendab, et nende kohta kehtivad eripagasi suuruse ja kaalu piirangud (vt punkt 14.3.2) ning neid tuleb vedada pagasiruumis lisatasu eest (vt punkt 14.3.5). Elektritõukerattaid veetakse kokkupandult ja sobivas kotis.

14.8 Kindlustus ei kata bussi unustatud esemeid. Kui reisija on unustanud mõne eseme bussi, peaks ta täitma FlixMobility veebisaidil kaotatud ja leitud esemete vormi.

14.9 Ohtlike ainete ja esemete vedu on keelatud; nende hulka kuuluvad eelkõige

  • plahvatusohtlikud, kergesti süttivad, radioaktiivsed, halvasti lõhnavad ja söövitavad ained;
  • pakendamata või kaitsmata esemed, mis võivad reisijaid vigastada.

Need on näiteks relvad, laskemoon ja pürotehnika.

15 Loomade vedu

15.1 Põhimõtteliselt on koerte ja muude loomade vedu pikamaabussides keelatud.

15.2 Liikumisabi- ja juhtkoerade suhtes rakendatakse punktides 12.2.3 ja 12.2.4 ette nähtud reegleid.

16 Reisijate õigused reisi hilinemise ja tühistamise korral

16.1 Reisi tühistamise või hilinemise korral teavitab FlixCompanies või bussijaama käitaja bussijaamast väljuvaid sõitjaid olukorrast võimalikult kiiresti ja igal juhul hiljemalt 30 minutit pärast reisi sõiduplaanijärgset väljumist ning eeldatavast väljumisajast niipea, kui see on teada. FlixCompanies teavitab kõiki reisijaid, eelkõige neid, kelle reis väljub personalita bussijaamast, reisi tühistamisest või hilinemisest elektrooniliselt. Teabe saamiseks peavad reisijad esitama oma kontaktandmed (nt mobiiltelefoni number).

16.2 Kui mõistlikult võib eeldada, et broneeritud reis tühistatakse või hilineb üle 120 minuti või on ülebroneeritud, on reisijatel järgmised valikuvõimalused: (a) jätkata reisi esimesel võimalusel ja võrreldavatel tingimustel veolepingus nimetatud sihtkohta erineval marsruudil või (b) taotleda pileti hinna hüvitamist ja tasuta transporti veolepingus nimetatud väljumiskohta. Makstud piletihinna täismahus hüvitamist saab taotleda nii reisi läbitud osade eest kui ka nende osade eest, mida ei ole läbitud, kui reisija ei saa oma reisi lõpetada algse reisiplaani kohaselt. Raha tagastatakse 14 päeva jooksul pärast hüvitamise taotluse saamist või pärast seda, kui reisijale on antud võimalus valida eespool punktides a ja b nimetatud valikuvõimalused, välja arvatud juhul, kui reisija nõustub muu hüvitisega.

16.3 FlixMobility pakub reisijatele tasuta majutust hotellis või muus majutuskohas ning korraldab transpordi bussijaama ja majutuskoha vahel; see kehtib juhul, kui reisi tühistamise tõttu tuleb ööbida üks või rohkem ööd või üle kolme tunni kestev reis hilineb üle 90 minuti. Sellisel juhul pakub FlixMobility reisijatele suupisteid, eineid või karastusjooke proportsionaalselt oote- või hilinemise ajaga, tingimusel et need on bussis või bussijaamas olemas või neid saab mõistlikult kohale tuua. FlixMobility pakutava majutuse üldmaksumus, mis ei hõlma transporti bussijaama ja majutuskoha vahel, on piiratud 80 euroga reisija kohta ja maksimaalselt kahe ööga. Eelnimetatud õigus tasuta majutusele hotellis või muus majutuskohas ei kehti, kui FlixMobility tõendab, et tühistamine või hilinemine on tingitud bussi turvalist juhtimist takistavatest rasketest ilmastikuoludest või suurtest loodusõnnetustest.

16.4 Kui sõiduk läheb reisi ajal rikki, pakub FlixMobility reisijatele asendussõidukit või transporti sobivasse ootekohta, kust saab reisi jätkata.

16.5 Lisanõuded tühistamisest või hilinemisest põhjustatud kahju hüvitamiseks ei ole välistatud.

17 Vastutus

17.1 Kerge hooletuse korral vastutab bussiettevõtja ainult juhul, kui rikutud on olulisi lepingulisi kohustusi (välja arvatud surmajuhtumi, kehavigastuste või tervisekahjustuste korral). Tahtluse ja raske hooletuse korral kehtib endiselt piiramatu vastutus.

17.2 Tavapärase hooletuse korral ei vastuta bussiettevõtja kaasneva kahju eest. See ei kehti tahtlikult või hooletusest tingitud tervisekahjustuste korral.

17.3 Surma ja vigastuste korral piirdub hüvitise summa 220 000 euroga reisija kohta, tingimusel et hüvitise tase jääb StVG-s (Straßenverkehrsgesetz [Saksamaa liiklusseadus]) sätestatud tasemele.

17.4 Vastutus pagasile tekitatud kahju eest ning selle hüvitamine on piiratud ja välistatud järgmiselt.

17.4.1 Maksimaalne hüvitis bussiõnnetuse tõttu kahjustunud või kaotsi läinud pagasi eest on 1200 eurot iga reisija ja iga pagasiühiku kohta.

17.4.2 Vastutus on välistatud juhul, kui pagasi kaotsiminek, sealhulgas segiajamine või vargus, ei olnud seotud bussiõnnetusega, välja arvatud tahtluse ja raske hooletuse korral.

17.4.3 Bussiettevõtja ei vastuta pagasile tekkinud kahju eest, kui selle põhjustas asjaolu, et reisija jättis pagasi nõuetekohaselt pakkimata, välja arvatud tahtluse ja raske hooletuse korral.

17.5 Ratastoolidele ja liikumisabivahenditele või muudele abivahenditele tekitatud kahju hüvitatakse alati vähemalt kahjustatud või kadunud seadme remondi või asendamise maksumusega võrdses summas. Seejuures tuleb anda endast parim, et tagada vähemalt ajutine asendusseade, mille tehnilised ja funktsionaalsed omadused vastavad kadunud või kahjustatud ratastooli või muude liikumisabivahendite omadele.

17.6 Hüvitis muu varalise kahju eest, mis ei ole õnnetuse tõttu pagasile, ratastoolile, liikumisabivahenditele või muudele abivahenditele tekkinud kahju, on (PBfG) (Personenbeförderungsgesetz [Saksamaa ühistranspordiseadus]) 23. jao kohaselt kuni 1000 eurot, välja arvatud juhul, kui kahju tekkis tahtluse või raske hooletuse tõttu.

17.7 Vastutuse piirang ja välistamine ei kehti kohustusliku vastutuse suhtes kahju eest, mis tekkis vedaja süüta või kui üksikutel juhtudel on antud garantii süüta kahju eest.

18 Üldised veotingimused

Peale veo eritingimuste rakendatakse trammi- ja bussiteenuste ning mootorsõidukiga liinivedude üldtingimusi käsitlevat 27. veebruari 1970. aasta määrust (föderaalne ametlik väljaanne I, lk 230) praegu kehtivas redaktsioonis.

19 Kohtualluvus

Registreeritud kauplejate, juriidiliste ja füüsiliste isikute puhul, kelle asukoht ei ole Saksamaa, ning füüsiliste isikute puhul, kes on kolinud pärast veolepingu sõlmimist välismaale või kelle elukoht või tavaline viibimiskoht ei ole kaebuse esitamise ajal teada, on kohtualluvuse koht München.

20 Kehtetud tingimused

Kui nende üldiste veotingimuste mõni punkt muutub tervikuna või osaliselt kehtetuks, ei mõjuta see põhimõtteliselt veolepingu kehtivust tervikuna.

 

II.  Riigipõhised veo eritingimused

1.   Taanis kehtivad lisaveotingimused

  • Punkt 5. Üliõpilased, lapsed ja eakad saavad Taani piires reisida soodushinnaga. Pidage meeles, et soodushinnaga reisimiseks tuleb reisi broneerimisel ja sõidukisse sisenemisel esitada juhile kehtiv isikut tõendav dokument, millel on foto. Laste, üliõpilaste ja eakate pilet kehtib ainult isikut tõendava dokumendi esitamisel. Kui Te juhile isikut tõendavat dokumenti ei esita, siis sooduspilet tühistatakse ja pileti eest tuleb maksta täishind.

Kohustuslikus sõjaväeteenistuses olevad Taani ajateenijad saavad reisida tasuta, esitades vajalikud dokumendid ja isikut tõendava dokumendi. Istekoht tuleb reserveerida e-posti teel aadressil uslugi@flixbus.pl

  • Punkt 11. Taani-sisestel marsruutidel punkte 11.2, 11.3 ja 11.5 ei rakendata. Alla 16-aastased alaealised võivad reisida Taani piires üksi isegi ümberistumisega marsruutidel, kui lapsevanem või eestkostja kinnitab kirjalikult, et alaealine on võimeline ning tal on õigus reisida saatja ja järelevalveta. FlixBus ei vastuta alaealise järelevalve eest. Taanis reisivad lapsed alati sooduspiletiga. Kuni kaks alla 12-aastast last võivad reisida tasuta, kui neid saadab 16-aastane või vanem reisija. Alla 12-aastane laps võib reisida tasuta, kui teda saadab 12–15-aastane isik.

2.   Prantsusmaal kehtivad lisaveotingimused

  • Punkt 11. Prantsusmaa-sisestel marsruutidel ja Prantsusmaalt väljuvatel rahvusvahelistel liinidel punkte 11.2, 11.3 ja 11.4 ei rakendata. Alla 16-aastast alaealist peab reisil alati saatma lapsevanem või eestkostja. Kui 16–17-aastane alaealine reisib Prantsusmaalt teise riiki, peab tema vanem või eestkostja tagama, et alaealisel on kaasas kõik piiriületuseks vajalikud dokumendid ja isikut tõendav dokument (isikutunnistus/pass ja vajaduse korral viisa).
  • Punkt 12.2.1. Teid saatval isikul on õigus reisida tasuta, kui tõendate, et vajate pidevalt saatja abi. Tõendina tuleb reisi väljumisel esitada nõuetekohane dokument, mis kinnitab, et Teil on vaja pidevat jälgimist, näiteks Itaalias „Atteste”, Prantsusmaal „Carte D’Invalidité (Besoin d´Accompagnement)“ [puudega isiku kaart (vajab saatjat)].

3.  Itaalias kehtivad lisaveotingimused

  • Punkt 12.2.1. Teid saatval isikul on õigus reisida tasuta, kui tõendate, et vajate pidevalt saatja abi. Tõendina tuleb reisi väljumisel esitada nõuetekohane dokument, mis kinnitab, et Teil on vaja pidevat jälgimist, näiteks Itaalias kohaliku terviseameti (ASL) või riikliku sotsiaalkindlustusinstituudi (INPS) väljastatud „Atteste”.

4. Poolas kehtivad lisaveotingimused

  • Punkt 2.2. See tingimus ei välista reisijate õigust muuta FlixBus Polska sp. z.o.o. teenindatavatel liinidel reisi jooksul bussipeatuses veolepingut või sellest taganeda. Reisi ajal veolepingust taganemiseks tuleb sellest teatada juhile. Reisi ajal veolepingu muutmiseks tuleb sellest teatada juhile ja osta uus pilet.
  • Punkt 3.1. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindatavatel marsruutidel ostetud piletit käsitatakse kviitungina Poola käibemaksuseaduse tähenduses.
  • Punkt 3.2.1. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindatavatel marsruutidel saab teatavatel juhtudel pileti osta bussist.
  • Punkt 3.5.3. Kooskõlas Poola seadusega, mis käsitleb soodushinnaga sõitu ühistranspordis, ja muude õigusnormidega on õigustatud isikutel õigus sõita Poola-sisestel marsruutidel soodushinnaga. Sellisel juhul rakendatakse kõnealusel marsruudil kehtiva hinnakirja suhtes seaduses kehtestatud soodustusi. Reisijad peavad enne bussi sisenemist esitama soodushinnaga sõidu õigust tõendava kehtiva dokumendi. Teabe soodushinnaga sõidu õiguse ja vajalike dokumentide kohta leiate siit.
  • Punkt 5. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindavatel marsruutidel kehtivad punktis 5 nimetatud tingimused ka tasuta või soodushinnaga sõidu õigust tõendava kehtiva dokumendi puudumise korral.
    • 5.3. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindatavatel marsruutidel on kõrgendatud hinnaks tavalise hinna ja lisatasu summa: 150 Poola zlotti – makstakse pileti kontrollimisel; või 200 Poola zlotti – makstakse maksenõude väljastamisel.
    • 5.4. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindatavatel marsruutidel tagastatakse kõrgendatud tasu ja lisatasu ning maksenõue tühistatakse, välja arvatud töötlemistasu 15 Poola zlotti, kui reisija esitab seitsme päeva jooksul pärast reisi dokumendid, mis tõendavad reisi broneerimist või õigust tasuta või soodushinnaga sõidule. Asjasse puutuvad dokumendid tuleb saata aadressil https://www.flixbus.ee/teenindus/taiendav-abi avaldatud kontaktvormi kasutades või tähitud kirjaga aadressil: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-446 Varssavi, Poola.
  • Punkt 9.3. Poolas ei ole bussis alkoholi tarvitamine lubatud.
  • Punkt 9.5. FlixBus Polska sp. z o.o. teenindatavatel marsruutidel rakendatakse punkti 9.5 nii, et reisija on kohustatud bussi määrimise puhul hüvitama tegelikult tekitatud kahju.
  • Punkt 17. Punkti 17 Poolas ei rakendata, kuid samas kohaldatakse järgmisi vastutust käsitlevaid sätteid (17.8.1–17.8.9) kooskõlas Poola tsiviilseadustiku ja reisijateveo seadusega.
    • 17.8.1. Vedajaga sõlmitud veolepingust tulenevad kaebused tuleb esitada FlixBusile kirjalikult, kasutades FlixMobility veebiportaalis avaldatud vorme, või saata tähitud kirjaga järgmisel aadressil: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-466 Varssavi, Poola. Kaebuse võib esitada ühe aasta jooksul pärast kaebuse aluseks oleva sündmuse toimumist.
    • 17.8.2. Kaebus peab eelkõige sisaldama järgmist: kaebuse esitaja sihtkoht, asjaolude kirjeldus ja tõstatatud küsimused, kantud kahju, nõutav hüvitis (hüvitise summa) ja kaebuse esitaja allkiri. Kaebusele tuleb lisada originaalpilet või selle koopia ning veolepingu dokumendid, sealhulgas tasuta või soodushinnaga sõidu õigust tõendavad dokumendid.
    • 17.8.3. Kui kaebus käsitleb pagasit, tuleb selgitada, milline kahju tekkis ja mis asjaoludel.
    • 17.8.4. Kui kaebus ei vasta eelnimetatud nõuetele, tuleb esitada nõutud teave. Sellisel juhul palub vedaja kaebuse esitajal esitada vajalik teave 14 päeva jooksul kaebuse saamisest. Kui kaebuse esitaja taotlusele ettenähtud tähtaja jooksul ei vasta, jäetakse kaebus läbi vaatamata.
    • 17.8.5. Vedaja vaatab kaebuse läbi 30 päeva jooksul selle saamisest. 
    • 17.8.6. Lisatingimused ja üksikasjad on sätestatud Poola transpordiseaduses ja selle rakendusaktides.
  • Punktid 18 ja 19. Neid sätteid FlixBus Polska sp. z.o.o. teenindatavatel liinidel ei kohaldata.

5. Tšehhi Vabariigis rakendatavad lisaveotingimused

  • Punkt 3.3.3. Seaduse nr 89/2012 (tsiviilseadustik) paragrahvi 1840 (muudetud) kohaselt ei kohaldata reisijateveo lepingute suhtes erisätteid, mis käsitlevad sidevahendi abil sõlmitud lepinguid ja mille kohaselt on tarbijal õigus neljateistkümne päeva jooksul lepingust taganeda.
  • Punktid 11.2–11.4. Punktides 11.2–11.4 nimetatud vanusepiirangute asemel võib alla 6-aastane laps reisida ainult koos saatjaga, kes on vähemalt 10-aastane.
  • Punkt 11.5. Kuni kuueaastased lapsed võivad sõita tasuta; see ei kehti koos sama saatjaga reisiva teise ja järgnevate laste kohta või kui lapsel on saatja taotlusel eraldi istekoht. 6–18-aastased reisijad saavad sõita soodushinnaga.
  • Punkt 12. Tšehhi Vabariigis võivad puudega või piiratud liikumisvõimega isikud reisida soodushinnaga, tingimusel et neil on Tšehhi Vabariigis väljastatud kehtiv puudetunnistus.
  • Punkt 12.2.1. Kui esitatakse tõendid, et reisija vajab pidevat abi, võib tema saatja reisida tasuta. Tõendi esitamine tähendab, et reisi alguses tuleb esitada asjakohane dokument, mis tõendab, et reisija vajab pidevat abi; Tšehhi Vabariigis on selleks Tšehhi Vabariigis väljastatud kehtiv puudetunnistus.
  • Punkt 16.2. Kui reisijal on ühesuunapilet ümberistumiskohta ja reisi väljumine hilineb 60 minutit või rohkem ning reisija otsustab reisist loobuda, on tal õigus piletihinna hüvitamisele.
  • Punktid 17.1.–17.3, 17.6, 17.7. Kohaldatakse seaduses kehtestatud vastutust käsitlevaid sätteid.
  • Punkt 17.4.2. Selles punktis nimetatu asemel rakendatakse järgmist: reisijal on õigus hüvitisele kuni 1500 Tšehhi krooni, välja arvatud juhul, kui ta esitab tõendid oma pagasi või selle osa väärtuse kohta pagasi kadumise või kahjustamise korral.
  • Punkt 18. Peale nende üldiste veotingimuste kohaldatakse transpordi- ja sideministri määrust nr 175/2000, mis käsitleb reisijate raudtee- ja maanteeveo eeskirju, ning muid asjakohaseid õigusakte.
  • Punkt 19. Võimalikud vaidlused FlixBus CZ s.r.o. ja reisija vahel lahendatakse Tšehhi Vabariigi kohtus. 

6. Venemaal kehtivad täiendavad veotingimused:

  • Punkt 1.1: Venemaal võidakse sõidukitel FlixBusi kaubamärki kasutada ka juhul, kui liini ametlik vedaja on mõni partnerbussifirma. Kui vedajaks on partnerfirma, kohaldatakse nii partnerfirma kui ka FlixBusi tingimusi.
  • Punktid 2.3, 3.2.1: Venemaal pole praegu võimalik osta pileteid bussist.
  • Punkt 2.4: Venemaal ei kohaldata.
  • Punkt 3.1: Venemaa liinidel tuleb esitada väljaprinditud broneeringukinnitus ning kehtiv isikutunnistus, mis tõendab, et reisija on broneeringus märgitud isik. Praegu FlixBusi pileteid juhi käest osta ei saa. Pileti ostmiseks peab reisija esitama järgmised andmed: perekonnanimi, eesnimi, isanimi, sünniaeg, isikutunnistuse liik ja number, telefoninumber, sugu ja kodakondsus. Sõiduõiguse kontrollimiseks võrreldakse reisija nime isikutunnistuses olevate andmete ning broneeringunimekirjaga, mis on sõltuvalt olukorrast kas juhile või jaamatöötajale kättesaadav mobiiltelefonis.
  • Punkt 3.6: FlixBusi pileteid ei saa osta telefoni teel.
  • Punktid 7.1, 13.2.1: Venemaal soovitame reisijatel lähtejaama saabuda 30 minutit enne bussi väljumist.
  • Punkt 7.4: Sõiduõiguse kontrollimiseks võrreldakse reisija nime isikutunnistuses olevate andmete ja broneeringunimekirjaga, mis on sõltuvalt olukorrast kas juhile või jaamatöötajale kättesaadav mobiiltelefonis. Eelistatav kontrollimeetod on pileti skannimine. Venemaal peab reisija esitama juhile või klienditeenindajale väljaprinditud broneeringukinnituse ning kehtiva isikutunnistuse, millega broneering tehti.
  • Punkt 11.1: Bussides, mis on varustatud turvavöödega või turvavööde ja ISOFIX lapseistmekinnitustega, tuleb alla 7-aastased lapsed sõidu ajaks kinnitada lapse kaalule ja pikkusele vastavate turvavahenditega. Bussides, mis on varustatud turvavöödega või turvavööde ja ISOFIX lapseistmekinnitustega, tuleb 7-11-aastased lapsed (k.a) sõidu ajaks kinnitada lapse kaalule ja pikkusele vastavate turvavahenditega.
  • Punktid 11.2-11.4: Alla 14-aastastel lastel on lubatud Venemaa ja välismaa liinidel reisida vaid koos lapsevanema või täisealise eestkostjaga. Alaealised vanuses 14-18 aastat võivad Venemaal reisida ilma saatjata ning reisida välismaale ilma saatjata eestkostja antud notariaalse loa alusel, kusjuures broneerimisel tuleb kirjalikult kinnitada, et alaealine on võimeline üksi reisima ja tal on lubatud üksi reisida. FlixMobility, FlixBusi kontserni ettevõtted ja nende tütarettevõtted ei vastuta saatjata alaealiste järelevalve eest. Venemaal võivad alaealised üksi reisida ka ööliinidel ja ümberistumisega liinidel.
  • Punkt 11.5:Kuni kaks alla 12-aastast last võivad reisijaga kaasa sõita eraldi istekohtadel 50%-lise soodustusega. Bussi sisenemisel tuleb esitada laste vanust tõendavad dokumendid.
  • Punkt 12.1: …vastavalt punktidele 4 ja 21.1. Föderatsiooni seadus nr 259.
  • Punkt 12.2.1: Venemaal ei kohaldata.
  • Punkt 12.4.2: Venemaal ei kohaldata.
  • Punkt 12.5.3: Ratastooli või muu abivahendiga reisija peab hiljemalt 24 tundi enne reisi algust helistama klienditeenindusse ja teatama ratastooli või abivahendi mudeli, et kontrollida, kas sellega reisimine on võimalik. Ratastooliga reisimiseks soovitame liikumispuudega reisijal klienditeenindusega ühendust võtta hiljemalt 7 päeva enne reisi algust, et leida sobivaim transpordivahend.
  • Punkt 14.1:Pileti hinnas sisaldub iga reisija kohta üks tasuta pagasiühik kaaluga kuni 20 kg. Pagasiühiku mõõtmete kogusumma ei või ületada 180 cm. Lisaks võib reisija tasuta kaasa võtta ühe paari ümbrises suuski ja laste kelgud. Reisija võib lisatasu eest kaasa võtta teise pagasiühiku (lisapagas) kaaluga kuni 20 kg. Pagasiühiku kolme mõõtme kogusumma ei või ületada 180 cm. Üldjuhul ei ole lubatud kaasa võtta rohkem kui kaks pagasiühikut. Lisapagasit ei pea klienditeeninduses eelregistreerima. Lisapagasi veo eest saab tasuda bussireisi lähtejaama piletikassas. Lisapagasi eest võetava tasu määravad kindlaks FlixBusi partnerbussifirmad. Kolmanda pagasiühiku kaasavõtmine on võimalik vaid juhul, kui bussi pagasiruumis on selle jaoks piisavalt vaba ruumi. Vaba ruumi olemasolu kontrollib juht enne väljumist.
  • Punkt 14.2: Pileti hinnas sisaldub iga reisija kohta üks tasuta käsipagasiühik mille mõõtmete kogusumma on kuni 120 cm ja kaal kuni 7 kg.
  • Punkt 14.3: Venemaa liinidel saab eripagasit vedada tasu eest ja tingimusel, et bussi pagasiruumis on selle jaoks piisavalt ruumi. Eripagasit ei pea klienditeeninduses eelregistreerima. Eripagasi veo eest saab tasuda bussireisi lähtejaama piletikassas. Eripagasi eest võetava tasu määravad kindlaks partnerbussifirmad.
  • Punkt 14.4: Muusikainstrumentide (kui need ületavad käsipagasi lubatud mõõtmeid ja kaalu) veo eest saab tasuda bussireisi lähtejaama piletikassas.
  • Punkt 14.7.1: Venemaa liinidel saab jalgrattaid ja elektrirattaid vedada tasu eest bussi pagasiruumis kokkuklapituna ja ümbrises ning tingimusel, et bussi pagasiruumis on piisavalt vaba ruumi. Jalgrataste ja elektrirataste veo eest saab tasuda bussireisi lähtejaama piletikassas.
  • Punkt 14.9: Lisaks sellele on vastavalt Venemaa Föderatsiooni transpordiministeeriumi 23. juuli 2015. aasta määrusele nr 227 keelatud käsipagasis ja pagasis vedada lehkavaid või ohtlikke (sh tuleohtlikke, plahvatusohtlikke, mürgiseid, söövitavaid) aineid ning transpordivahendit või reisijate riideid määrida võivaid esemeid ja pakendamata või kaitseümbriseta esemeid, mis võivad reisijaid vigastada. Relvade, laskemoona ja pürotehnika vedamine on keelatud.
  • Punkt 17.3: Surma või kehavigastuse puhul on hüvitise maksimumsummaks 500 000 rubla reisija kohta. Lepinguliste vaidluste korral määrab hüvitise suuruse kindlaks kohus.
  • Punkt 17.4.1: Maksimaalne hüvitis bussiõnnetuse tõttu kahjustunud või kaotsi läinud pagasi eest on 500 eurot iga reisija ja iga pagasiühiku kohta
  • Punkt 17.6: Maksimaalne hüvitis õnnetusest põhjustatud muu varalise kahju ning ratastoolide, muude sõidukite ja varustuse kahjustumise eest on 1000 eurot (lisaks kahjustunud pagasi hüvitisele), välja arvatud juhul, kui varaline kahju põhjustati tahtlikult või raske hooletuse tõttu.
  • Punkt 18: Lisaks veotingimustele kohaldatakse Venemaa territooriumil kulgevatele liinidele föderatsiooni seadust nr 259-ФЗ „Nõuded maanteetranspordile ja elektrilisele pealmaa-linnatranspordile“ (08.11.2007) ning maanteetranspordi ja elektrilise pealmaa-linnatranspordi reisijateveo eeskirju nr 112 (14.02.2009) nende parajasti kehtivas versioonis.
  • Punkt 19: Vaidlused lahendatakse Moskva kohtutes.

7. Rootsis kehtivad täiendavad veotingimused

  • Punkt 16.2. 
    • Reiside hilinemised liinidel kogupikkusega alla 150 km (nt liin 690 Arlanda – Stockholm C)
      • Bussiliinidel kogupikkusega alla 150 km kehtivad rohkem kui 20-minutilise hilinemise korral muud tingimused.
      • Reisijad võivad jätkata reisi muude transpordivahenditega või hilinenud bussiga; mõlemal juhul on reisijatel õigus saada rahalist hüvitist. See ei sõltu vahemaast, mille reisija iseseisvalt läbib, vaid kasutatava bussiliini kogupikkusest.
    • Hüvitis muude transpordivahendite kasutamise korral.
      • Kui on alust eeldada, et sihtkohta jõudmine hilineb üle 20 minuti, on reisijatel õigus sooritada reis muude transpordivahenditega ja seejärel saada hüvitist muude transpordivahendite kasutamise kulude katmiseks. Muud transpordivahendid võivad olla näiteks ühistransport, takso või oma auto. Taksosõitude hüvitamistaotlusi võetakse arvesse ainult juhul, kui sõit toimus jaamade vahel, mis olid otseselt seotud broneeritud või kavandatud bussisõitudega.
      • Muude transpordivahendite kulud peavad olema olukorda silmas pidades mõistlikud ega tohi ületada 1/40 sotsiaalkindlustusseadustikus (2010:110) sätestatud baashinnast (2020. aastal 1182,50 Rootsi krooni). Konkreetseid piiranguid mõistlikele kuludele ei ole; selle üle otsustatakse igal üksikjuhul eraldi.
      • Reisijatel võib olla õigus saada hilinemise korral muude transpordivahendite kasutamise hüvitist isegi juhul, kui neil polnud võimalik bussipiletit osta. Eelduseks on, et buss hilineb üle 20 minuti ja reisijad on kavatsenud reisida just selle bussiga, mis hilineb. Reisijal peab olema võimalik tõendada, et ta on teinud selleks teatavaid ettevalmistusi, näiteks on ta tulnud bussipeatusse või bussijaama õigeks ajaks, et reisida just selle bussiga, mis aga hilineb. 
    • Piletihinna tagasimaksmine
      • Kui reisijad otsustavad jätkata reisi hilineva bussiga, on neil õigus pileti eest makstud raha osaliselt või täielikult tagasi saada.
        • Kui reis hilineb üle 20 minuti, on reisijatel õigus saada tagasi 50% piletihinnast.
        • Kui reis hilineb üle 40 minuti, on reisijatel õigus saada tagasi 75% piletihinnast.
        • Kui reis hilineb üle 60 minuti, on reisijatel õigus saada tagasi 100% piletihinnast.
      • Reisijatel, kes soovivad muude transpordivahendite kulude hüvitamist, tuleb esitada taotlus kahe kuu jooksul pärast bussi hilinemise kuupäeva.

8. Eestis kehtivad täiendavad veotingimused:

  • Punkt 3.5.3: Riigisisesel liinil kohalduvad ühistranspordiseaduses sätestatud kohustuslikud sõidusoodustused õigustatud isikutele. Sellisel juhul rakendatakse kõnealusel marsruudil kehtiva hinnakirja suhtes seaduses kehtestatud sõidusoodustusi. Reisijad peavad enne bussi sisenemist esitama sõidusoodustusega sõitmise õigust tõendava kehtiva dokumendi.
  • Punktid 18.1–18.3, 18.4.1 ja 18.6: Kohaldatakse seaduses kehtestatud vastutust käsitlevaid sätteid.
  • Punktid 19 ja 20: Neid sätteid ei kohaldata marsruutide suhtes, mida opereerib FlixBus Estonia OÜ. Käesolevatele üldistele veotingimustele kohaldatakse ja neid tõlgendatakse kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktidega, kui marsruuti opereerib FlixBus Estonia OÜ. Kõik käesolevatest üldistest veotingimustest ja/või FlixBus Estonia OÜ opereeritavatest marsruutidest tulenevad või nendega seotud vaidlused, nõuded või pretensioonid lahendatakse Harju maakohtus Tallinnas, Eestis.

9. Lätis kehtivad täiendavad veotingimused:

  • Punkt 3.5.3: Reisijal on õigus kasutada Läti Vabariigi õigusaktides sätestatud kohalduvaid sõidusoodustusi. Sellised sõidusoodustused kohalduvad üksnes riigisisestel liinidel. Reisijad peavad enne bussi sisenemist esitama sõidusoodustusega sõitmise õigust tõendava kehtiva dokumendi.
  • Punkt 11: Punkti 11 sätteid kohaldatakse Läti suhtes koos järgmiste täiendavate sätetega:
    • 11.6: Alla 7-aastastel lastel on lubatud reisida üksnes siis, kui nendega on kaasas täiskasvanu või vähemalt 13-aastane isik.
    • 11.7: Alla 16-aastastel lastel ei ole lubatud reisida ilma täiskasvanuta, kui sõiduaeg on vahemikus 22:00–06:00.
    • 11.8: Kui Lätist reisivad rahvusvaheliselt alla 18-aastased lapsed, peavad nende vanemad või eestkostjad tagama, et lastel oleksid kaasas kõik vajalikud dokumendid piiri ületamiseks.
  • Punkt 18: Punktis 18 toodud sätteid Lätis ei kohaldata, kuid kehtivad järgmised sätted:
    • 18.9.1: Kui reisija on keeldunud reisist ja tagastab varem ostetud pileti, on reisijal õigus saada hüvitist pileti väärtuse eest vastavalt käesolevatele tingimustele ja kehtivatele õigusaktidele.
    • 18.9.2: Vastavalt käesolevatele tingimustele ja kohaldatavatele õigusaktidele hüvitab FlixBus tekkinud otsese kahju (välja arvatud saamata jäänud tulu), kui reisijate liiniveo sõiduki (vastavalt kohaldatavatele nõuetele) saabumine või väljasõit ei vasta sõiduplaanile, samuti, kui tühistatakse reis rahvusvahelisel marsruudil, milleks reisijal on pilet.
    • 18.9.3: Kui pagas on kahjustatud või kadunud, koostab FlixBus vedajana sellekohase akti ja hüvitab reisijale kahju vastavalt käesolevatele tingimustele ja kehtivatele õigusaktidele.
    • 18.9.4: Kui pagas, mille eest FlixBus vedajana on maksnud juba hüvitist, leitakse hiljem üles, on reisijal õigus nõuda sellise pagasi väljaandmist, kui ta tagastab saadud hüvitise (võttes arvesse leitud pagasi seisukorda).
    • 18.9.5: FlixBus kui vedaja vastutab veo ajal tekitatud kahjude eest, kui reisija on surnud või saanud vigastada, või kui on põhjustatud mõni muu tervisekahjustus või kahju reisija varale ja vedaja ei suuda tõendada, et kahju on tekkinud vääramatu jõu, kannatanu enda tahtluse või raske hooletuse tõttu. Vedaja vastutab reisijate sisenemise või väljumise ning pagasi peale- või mahalaadimise ajal tekkinud kahjude eest, kui on tehtud kindlaks, et vedaja on süüdi.
    • 18.9.6: Hüvitise ülemmäär seoses reisija surmaga või reisijale kehavigastuse tekitamise või pagasi kaotsimineku või kahjustumise korral on igal üksikjuhul piiratud 220 000 euroga reisija kohta ja 1 200 euroga pagasiühiku kohta. Ratastoolide, muude liikumisabivahendite või abiseadmete kahjustuste korral on hüvitise suurus alati võrdne kadunud või kahjustatud varustuse asendamise või parandamise kuludega.
    • 18.9.7: Enne, kui reisija esitab FlixBusi kui vedaja vastu kohtusse hagi seoses veolepingu rikkumisega, peab reisija esitama kaebuse FlixBusile. Kaebusele tuleb lisada seda tõendavad dokumendid. Kaebus FlixBusile tuleb esitada kolme kuu jooksul alates kuupäevast, millal liinivedu toimus või oleks pidanud toimuma. Ühe kuu jooksul pärast kaebuse saamist teavitab FlixBus kui vedaja reisijat sellest, kas kaebus on põhjendatud, tagasi lükatud või seda alles kaalutakse. Lõpliku vastuse esitamiseks kuluv aeg ei tohi olla pikem kui 3 kuud alates kaebuse saamisest.
  • Punkt 19: Neid sätteid ei kohaldata marsruutide suhtes, mida opereerib SIA FlixBus Latvia.
  • Punkt 20: Punktis 20 toodud sätteid Lätis ei kohaldata, kuid kehtivad järgmised sätted:
    • Kõik vaidlused reisija ja SIA FlixBus Latvia vahel lahendatakse Läti Vabariigi kohtus.

10. Leedus kehtivad täiendavad veotingimused:

  • Punkt 3.5.3: Leedu siseste reiside korral (riigisisesed liinid) tulevad kohaldamisele Leedu seadusandluses sätestatud kohustuslikud sõidusoodustused õigustatud isikutele. Sellisel juhul rakendatakse kõnealusel marsruudil kehtiva hinnakirja suhtes seaduses kehtestatud sõidusoodustusi. Reisijad peavad enne bussi sisenemist esitama sõidusoodustusega sõitmise õigust tõendava kehtiva dokumendi.
  • Punkt 15.1: Piletihinnas sisalduv pagas on piiratud ühe tasuta pagasiga reisija kohta, maksimaalse suurusega 100 x 50 x 50 cm koti kohta. Lubatud on mõnevõrra erinevad mõõtmed, kui pagasi suurus, mille moodustab pagasi kõrgus, laius ja pikkus, ei ületa 200 cm. Iga reisija saab tasuta kaasa võtta pagasit kuni 25 kg. Pagasi all mõeldakse kohvreid ja kotte. Matkakoti kaasa võtmine on erand. Lisateavet lubatud pagasi kohta saate broneerimise ajal.
  • Punkt 15.2.1: Käsipagasi saab kaasa võtta tasuta, kuid see on piiratud ühe pagasiühikuga reisija kohta, mille maksimaalne suurus, mille moodustab pagasi kõrgus, laius ja pikkus, ei ületa 120 cm ja maksimaalne kaal on 7 kg.
    Leedu siseste reiside korral (riigisisesed liinid) on õpilastel lubatud kaasa võtta käsipagasit, mille mõõdud on suuremad ülalnimetatud mõõtudest, kui käsipagas on õpingute jaoks hädavajalik.
  • Punktid 18.1 ja 18.3, 18.4.1 ja 18.6: Kohaldatakse seaduses kehtestatud vastutust käsitlevaid sätteid.
  • Punktid 19 ja 20: Neid sätteid ei kohaldata marsruutide suhtes, mida opereerib UAB "FlixBus Lithuania". Leedu õigust kohaldatakse UAB "FlixBus Lithuania" teostatava reisijateveo suhtes. Võimalikud vaidlused UAB "FlixBus Lithuania" ja reisija vahel lahendatakse Leedu kohtus.