Kui Sul on veebisaidi avamisega raskusi, siis helista meile telefonil +372 602 6557 või vaata FlixBus Google Assistanti rakendust.
Seis: 20.08.2020
Veotingimusi rakendatakse FlixBusi pikamaabussivõrguga reisijateveo suhtes. Sõidukeid kasutatakse reisijate veoks.
1.1 Kui vedajad on koostööpartnerid, rakendatakse ainult nende üldtingimusi ja veo eritingimusi. Nende tingimustega saab tutvuda koostööpartnerite veebisaitidel. Pidage meeles, et need võivad olla kättesaadavad ainult inglise keeles. Koostööpartnerid ei tegele reisijate veoga FlixBusi kaubamärgi all, välja arvatud marsruutidel nr 96 Viin-Graz ja nr X96 Viini lennujaam-Graz, mida teenindab ettevõte Dr. Richard Linien & Co KG.
2.1 Veolepingut sõlmimata sõiduõigus ei kehti.
2.2 Broneeringu kinnitus (vt punkt 3.1) annab reisijale õiguse reisida piletil näidatud alguskohast sihtkohta. Õigusnormide kohaselt ei ole lubatud minna sõidukisse pärast alguskohta ega väljuda enne sihtkohta.
2.3 Kui pilet ostetakse sõidukist, kehtib reisija vedamise kohustus ainult juhul, kui kogu reisi jooksul on piisavalt vabu kohti.
2.4 Nõudepeatuste korral kehtib vedamise kohustus ainult siis, kui reis nõudepeatusesse/nõudepeatusest on broneeritud tähtaja jooksul. Nõudepeatused on näidatud sõiduplaanis. Broneerimise tähtajad on näidatud sõiduplaanis.
3.1 Veo eest tuleb maksta kindlaksmääratud sõidutasu. Selleks väljastab FlixMobility pileti. Pileti moodustavad broneerimisteave prinditud või elektroonilisel kujul (PDF-fail) ja kehtiv isikut tõendav dokument, millel on foto. Kui pilet ostetakse sõidukist, on ostu tõendavaks dokumendiks ja broneeringu kinnituseks käsitsi kirjutatud või trükitud kviitung. Igale reisijale ja iga reisi jaoks väljastatakse üks pilet. Ümberistumisega reis loetakse üheks reisiks. Broneerimisel tuleb esitada reisija ees- ja perekonnanimi ning vajaduse korral sünnikuupäev. Reisija nime võrreldakse juhi või bussijaama töötajate mobiiltelefonile saadetud broneerimisnimekirjaga, et teha kindlaks, kas reisijal on õigus reisida. Eelistatavalt tehakse seda piletit skannides.
3.2 Reisija peab reisi broneerima enne selle väljumist. Reisija lubatakse sõiduki sõitjateruumi ainult kehtiva broneeringu kinnituse olemasolul.
3.2.1 Reisi saab broneerida internetis FlixMobility või partnerbüroo veebisaidil või nutitelefoni rakendust kasutades või sõidukis (tavapärane tasu) ning mõnes personaliga bussijaamas. Sõidukist saab pileti osta ainult juhul, kui kogu reisi jooksul on piisavalt vabu istekohti. Seepärast on soovitatav osta pilet eelmüügist (internetist, rakenduse kaudu või piletimüügikohast).
3.2.2 Broneeringu kinnitus (tellimuse andmed) salvestatakse ja neid saab vaadata veebiportaalist ning saata vajaduse korral reisijale e-postiga.
3.2.3 Igal kehtiva piletiga reisijal on õigus istekohale. Lastega reisijatel ja piiratud liikumisvõimega reisijatel on istekoha valimisel eesõigus.
3.3 Pileti ostmine internetist
3.3.1 Toodete esitlus internetipoes, millele pääseb juurde interneti ja nutitelefoni rakenduse kaudu, ei kujuta endast õiguslikult siduvat pakkumist, vaid on mittesiduv internetikataloog, mille alusel saavad reisijad esitada tellimuse. Klõpsates nupul „Broneeri“ või „Maksa“, esitatakse ostukorvis olevatele toodetele siduv tellimus. Igale reisijale ja iga reisi jaoks väljastatakse üks pilet. Ümberistumistega reis loetakse üheks reisiks. Tellimuse esitamisel saadetakse kohe automaatselt e-kirjaga tellimuse kinnitus. Veoleping loetakse sõlmituks pärast seda, kui FlixMobility on tellimuse vastu võtnud, väljastades tellimuse kinnituse. Tellimuse kinnitus võidakse saata automaatselt e-posti teel või eraldi hiljem.
3.3.2 Praegu kasutatav tehnoloogia tähendab, et andmete interneti teel edastamine ei taga, et andmetes ei ole vigu ja/või et andmetele on alati võimalik juurde pääseda. Pole võimalik luua ja kasutada arvutiprogramme (tarkvara) ja andmetöötlussüsteeme (riistvara), mis on täiesti veatud ja välistavad ennustamatud tegurid, mis võivad esineda internetikeskkonnas. Seetõttu ei taga FlixMobility, et tema veebisait ja tehnilised süsteemid on pidevalt ja katkematult kättesaadavad. Eelkõige ei saa interneti tehniliste omaduste tõttu tagada internetipõhise broneerimissüsteemi pidevat kättesaadavust. Säästu- või soodushindu ei tagata, kui süsteem ei toimi tehniliste probleemide tõttu ja on jälle kättesaadav hiljem (nt pärast müügiperioodi lõppemist).
3.3.3 Tuleb meeles pidada, et õigusnorme, mis käsitlevad tühistamisõigust sidevahendi abil sõlmitud lepingute puhul, ei rakendata interneti teel sõlmitud veolepingute suhtes, ning juhul, kui käitaja kohustub pärast lepingu sõlmimist osutama teenust konkreetsel ajal või kindlaksmääratud aja jooksul. See erineb interneti teel postimüügist. Eeltoodu ei mõjuta siiski meie tühistamistingimusi.
3.4 Personaliga piletikassad
Ettevõtte FlixCompanies müügiesindused, piletikassad ja klienditeenindusosakond võivad küsida broneerimise või tühistamise eest teenustasu. Teenustasu suurus oleneb piletite müügikoha asukohast.
3.5 Sõidutasud
3.5.1 Ühe broneeringu puhul ei saa broneerida piletit kõikides hinnavahemikes või kõikide pakutud hindadega. Eelkõige saab säästu- ja soodushinnaga pileteid broneerida internetis ainult osaliselt.
3.5.2 Pileti hind hõlmab ainult isikute vedu. Muude teenuste eest, näiteks istekoha reserveerimine ja jalgrataste, lisa- või eripagasi vedu, tuleb tasuda eraldi.
3.5.3 Soodushindade puhul kehtivad broneerimise eritingimused. Sellega seoses kehtivad hinnad, mis on avaldatud konkreetsete marsruutide puhul.
Reisija peab ettevõtte FlixCompanies töötajate nõudmisel esitama piletikontrolli ajal nii pileti kui ka fotoga isikut tõendava dokumendi, et oleks võimalik kontrollida pileti kehtivust.
5.1 Reisijad peavad maksma kõrgemat sõidutasu, kui nad pole enne reisi või sõidukisse sisenedes ostnud piletit asjaomasele reisile.
5.2 Kui piletikontrolli ajal avastatakse, et reisijal puudub kehtiv pilet, peab reisija piletikontrolli nõudmisel esitama oma isikuandmed ja tõendama oma isikut.
5.3 Kõrgendatud sõidutasu on kahekordne tavaline tasu asjaomase vahemaa eest, kuid vähemalt 60 eurot, millele lisandub tasu reisija sihtkohani jäänud vahemaa eest. Kui reisija ei suuda läbitud vahemaad tõendada, arvutatakse kõrgendatud tasu alates marsruudi alguspunktist.
5.4 Kõrgendatud sõidutasu tuleb tasuda kohe või hiljemalt kaks nädalat pärast kirjaliku maksenõude saamist. Selle tähtaja möödumisel tuleb iga kirjaliku maksenõude eest maksta 5 eurot töötlemistasu, välja arvatud juhul, kui reisija tõendab, et töötlemistasu oli väiksem või puudus.Ettevõte FlixCompanies jätab endale õiguse võtta tsiviil- ja/või kriminaalhagi algatamiseks lisameetmed.
6.1 Kinnitatud ja avaldatud sõiduaegu, marsruute ja piletihindu võib muuta mõjuval põhjusel, eelkõige litsentse väljastava asutuse otsuste rakendamiseks.
6.2 Kui sõiduplaanis avaldatud marsruudi juures on märkus „kehtib pärast ametlikku kinnitamist“, ei ole kõnealuse marsruudi transpordiühendusse lisamiseks vajalik litsentsimismenetlus veel lõpetatud (ühendus, peatused, reisi kuupäev, hind jne).
6.3 Pärast lepingu sõlmimist tehtud sõiduplaani muudatused ja muudatused, mis ei tulene vedajast (nt loodusõnnetuste pikaajalised tagajärjed või ehitustööd), ei anna reisijale õigust nõuda hüvitist, kui erinevus algul kokkulepitud väljumis- ja saabumisaegadest on väike, st kuni kaks tundi. Sõiduplaani oluliste muudatuste korral on reisijal õigus veolepingust tasuta taganeda. Selleks tuleb reisijal võtta klienditeenindusega ühendust järgmistel numbritel.
või e-posti teel aadressil uslugi@flixbus.pl Sellisel juhul ei tohiks reisija olnud veel reisi alustanud. See ei mõjuta reisijate muid õigusi.
7.1 Reisijatel soovitatakse saabuda väljumiskohta 15 minutit enne reisi algust.
7.2 Kui reisija ei saabu sõiduplaanis näidatud väljumisajaks ja -kohta, võib ta kaotada reisimise õiguse ja talle broneeritud koht võidakse anda teisele reisijale.
7.3 Kui reisijale teatatakse reisi hilinemisest tekstsõnumi või e-posti teel või kirjalikult muul viisil, peab reisija olema kohal tekstsõnumis või e-kirjas näidatud reisi väljumise ajaks.
7.4 Reisija nime võrreldakse juhi või bussijaama töötajate mobiiltelefonile saadetud broneerimisnimekirjaga, et teha kindlaks, kas reisijal on õigus reisida. Eelistatavalt tehakse seda piletit skannides. Erijuhtudel peab reisija kinnitama oma isikut, esitades juhi ja teenindava personali nõudmisel välja prinditud või elektroonilise (PDF) broneerimisteabe ning ametliku kehtiva isikut tõendava dokumendi, millel on foto (isikutunnistuse, passi või sarnase dokumendi, sh vajaduse korral kehtiva viisa).
7.5 Meetmed kaitsmaks Koroonaviiruse (COVID-19) nakkuse vastu: Reisijad peavad kandma reisi algusest lõpuni sobivat näomaski. Reisija, kes keeldub kandmast näomaski võidakse eemaldada reisilt. Sellisel juhul reisijal ei ole õigust alternatiivsele transpordile.
8.1 Üldjuhul on sõiduplaanis olevad reisid otsereisid. Mõnikord võib olla vajalik ümberistumine.
8.2 Kui on ette nähtud ümberistumine, tagab ettevõte FlixCompanies reisijate jätkuva veo piletil näidatud sihtkohta. Erandjuhul, kui süstikbuss ei saa hilinenud bussi ära oodata, pakub FlixCompanies asendustransporti. Mõnikord võib selleks olla muu ettevõtte buss, auto või rong. Reisijal ei ole õigust nõuda konkreetset transpordivahendit. Kui sihtkoht asub kaugel või mõistlikku alternatiivset transporti ei ole võimalik pakkuda ning reisija peab reisi jätkama järgmisel päeval, pakutakse talle majutust keskmise hinnaklassiga hotellis.
8.3 Eelnimetatu kehtib ainult juhul, kui reisija on broneerinud FlixMobility juures otsereisi. Kui reisija on broneerinud erinevad marsruudid ja reis hõlmab ümberistumisi, kannab järgmisest transpordivahendist mahajäämise riski reisija. Sellisel juhul ei saa reisija nõuda asendustransporti või majutust hotellis. FlixMobility või FlixCompanies teevad mõistlikke jõupingutusi, et teavitada reisijaid alternatiivsetest ühendusvõimalustest.
8.4 Ümberistumist transpordivahenditele, mis ei ole ettevõtte FlixCompanies transpordivahendid, ei tagata.
9.1 Reisijad on kohustatud täitma sõiduki juhi ja reisisaatjate korraldusi.
9.2 Juhil ja dispetšeril on õigus mitte lubada sõidukisse isikut, kes on silmanähtavalt alkoholi- või narkojoobes. Sama kehtib reisijate kohta, kes seavad kaasreisijad muul viisil ohtu või kahjustavad nende heaolekut. Sellisel juhul ei saa reisija nõuda asendustransporti.
9.3 Bussis ei ole suitsetamine lubatud. See keeld kehtib ka e-sigarettide kohta.
9.4 Reisijad vastutavad bussis või bussile tekitatud kahju eest.
9.5 Bussi tahtlikult või hooletuse tõttu tahtmatult määrinud reisija peab maksma ettevõttele FlixCompanies puhastustasu vähemalt 100 eurot, välja arvatud juhul, kui reisija tõendab, et kahju ei tekitatud või oli nimetatud summast märkimisväärselt väiksem.
9.6 Vedaja võib tühistada veolepingu sellest ette teatamata, kui reisija käitub (suulisest) hoiatusest hoolimata nii häirivalt, et vedaja ja/või ülejäänud reisijate jaoks ei ole reisi jätkamine enam mõistlik. See kehtib ka siis, kui reisija keeldub järgimast põhjendatud juhiseid (nt ohutusjuhiseid). Sellisel juhul on vedajal õigus pileti hinda mitte hüvitada. Erand on reisija kõrvaldamine sõidukist nakkushaiguse tõttu kooskõlas VO-ABB (Verordnung über die Allgemeinen Beförderungsbedingungen für den Straßenbahn- und Omnibus-Verkehr [trammi- ja bussiteenuste ning mootorsõidukiga liinivedude üldtingimusi käsitlev määrus]) paragrahvi 3 lõike 1 punktiga 2. Sellisel juhul on reisijal õigus saada piletihinna täielikku hüvitamist.
9.7 Kõik reisijad on kohustatud kasutama turvavööd kooskõlas õigusnormidega, tingimusel et bussis on turvavööd olemas.
9.8 Peatuste või politseikontrolli ajal peavad reisijad juhi ja teenindava personali nõudmisel bussist väljuma. Reisijad peavad kinni pidama peatuse kestusest, millest neid teavitab juht või teenindav personal. Juhil on õigus jätkata reisi ilma reisijata, kui reisija ei naase peatusaja lõppedes bussi, ning ta ei vastuta reisija eest pärast peatusaja lõppemist.
10.1 Üle riigipiiri sõita soovivad reisijad vastutavad ise dokumentide ja isikut tõendavate dokumentide, viisade, välisvaluuta, tolli ja tervisega seotud õigusnormide järgimise eest. FlixBus ei vastuta tagajärgede eest, kui reisija ei järgi õigusnorme, isegi kui neid õigusnorme on muudetud pärast reisi broneerimist.
10.2 Üle riigipiiri sõita soovivad reisijad vastutavad vajalike reisidokumentide olemasolu ja vastavuse eest nende riikide seadustele, kust, läbi mille ja kuhu nad soovivad reisida. (Üldjuhul on reisidokumendiks Euroopa Liidu, Norra ja Islandi kodanikel isikutunnistus ning kõikide teiste riikide kodanikel pass).
Soovitatav on tutvuda siht-/transiitriiki sisenemise ja seal reisimise nõuetega, võttes ühendust saatkonna või konsulaadiga ja otsides teavet veebisaidilt Europa.eu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm
FlixBus ei vastuta tagajärgede eest, kui reisija ei hangi endale vajalikke dokumente või isikut tõendavat dokumenti.
10.3 Enne igat väljumist peavad rahvusvahelistesse sihtkohtadesse suunduvad või neist teekonda alustanud reisijad igal reisil sõidukijuhi või teenindajate nõudmisel esitama isikutuvastuse eesmärgil kehtiva piiriületusdokumendi, mis sisaldab vähemalt ees- ja perekonnanime ning fotot. Nendeks dokumentideks ei loeta autojuhiluba, raamatukogukaarti, üliõpilaspiletit, tervisekindlustuskaarti ega muid dokumente, mis ei ole ametivõimude silmis kehtivad isikuttõendavad dokumendid. Sõidukijuht ja teenindajad kontrollivad, et piletil esitatud teave vastab reisija poolt esitatud isikuttõendaval dokumendil (ID-kaart/pass) olevatele andmetele.
10.4 FlixBus jätab endale õiguse keelduda reisijat bussi lubamast:
10.5 Kooskõlas punktiga 10.4 ei ole FlixBus kohustatud sellisel juhul pileti hinda täielikult või osaliselt hüvitama ega maksma muud hüvitist.
10.6 Tolliprotseduuride kiirendamiseks peab registreeritud pagas olema lukustamata.
10.7 Reisijad võivad vedada ainult neid kaupu, mis on (kaupade laadi või koguse tõttu) tollimaksust vabastatud.
11.1 Kuni 3-aastaseid väikelapsi võib sõidutada ainult sobivas turvaistmes. Sõidu ajal peab turvaiste olema kinnitatud bussis oleva turvavööga. Lapse turvaiste tuleb kinnitada kahepunktivööga ja selle olemasolu eest vastutab last saatev täiskasvanu.
11.2 Kuni 10-aastased alaealised võivad riigisisestel ja rahvusvahelistel liinidel reisida ainult koos täiskasvanud saatjaga.
11.3 10–14-aastased alaealised võivad reisida üksi, kui lapsevanem või eestkostja kinnitab reisi broneerimise ajal kirjalikult, et alaealine on võimeline ning tal on õigus reisida saatja ja järelevalveta. FlixMobility, FlixCompanies ja nende tütarettevõtjad ei vastuta alaealise järelevalve eest. Üksi reisivad lapsed ei tohi reisida ööliinidel ega ületada riigipiiri. Peale selle ei tohi üksi reisivad lapsed reisida ümberistumisega marsruutidel.
11.4 15-aastased ja vanemad alaealised võivad reisida iseseisvalt. Rahvusvahelise reisi puhul peab lapsevanem või eestkostja tagama, et alaealisel on olemas kõik piiriületuseks vajalikud dokumendid ja isikut tõendav dokument (vt punkt 11.2).
11.5 Lapsed reisivad sooduspiletiga. See kehtib ainult kuni 15-aastaste alaealiste puhul. Kui kampaania raames pakutav soodushind on madalam kui lapse sooduspileti hind, maksab laps automaatselt madalama hinna.
12.1 Kõikidel inimestel on õigus reisida, olenemata puudest või piiratud liikumisvõimest. FlixBus pakub puudega või piiratud liikumisvõimega isikutele vedaja vastutusalas abi määruse (EL) nr 181/2011 I lisa punktides a ja b sätestatud ulatuses.
12.1.1 Tšehhi Vabariigis võivad puudega või piiratud liikumisvõimega isikud reisida soodushinnaga, tingimusel et neil on Tšehhi Vabariigis väljastatud kehtiv puudetunnistus.
12.2 Saatja, liikumisabivahendid ja juhtkoer
12.2.1 Teid saatval isikul on õigus reisida tasuta, kui tõendate, et vajate pidevalt saatja abi. Tõendina tuleb reisi väljumisel esitada nõuetekohane dokument, mis kinnitab, et Teil on vaja pidevat abi, näiteks Saksamaal „Schwerbehindertenausweis” [sügava puudega isiku kaart] või arstitõend.
12.2.2 Tagamaks transporti puudega või piiratud liikumisvõimega isikule (samuti tema saatjale) peab reisija teavitama meid oma vajadustest enne reisi broneerimist. (Vt punkt 12.5.3).
12.2.3 Liikumisabivahendeid ja juhtkoera veetakse lisatasuta, tingimusel et esitatakse tõendavad dokumendid või nõutud puudetunnistus (vt punkt 12.2.1). Juhtkoer ei pea kandma suukorvi.
12.2.4 Tagamaks transporti saatjale ja juhtkoerale peab reisija teavitama meie klienditeenindust oma vajadustest enne reisi broneerimist ja hiljemalt 36 tundi enne reisi väljumist.
12.3 Bussipeatused/-jaamad
FlixCompanies ei saa mõjutada bussipeatuste ja -jaamade taristut ning seega puudega inimeste juurdepääsu nende rajatistele. Seega ei saa FlixBus anda selle kohta mingeid garantiisid. Selle eest vastutab bussijaama käitaja.
12.4 Vedamisest keeldumine
12.4.1 Kui sõiduki konstruktsioon või taristu, sh bussijaam või -peatus takistab füüsiliselt puudega või piiratud liikumisvõimega isikut bussi sisenemast, sealt väljumast või tema vedamist ohutul ja teostataval viisil, jätab FlixCompanies endale õiguse keelduda broneeringust, pileti väljastamisest või müümisest või asjaomase isiku bussi lubamisest. Sellisel juhul teavitatakse isikut/isikuid kõikidest vastuvõetavatest alternatiivsetest transpordivõimalustest, mida pakub FlixCompanies.
12.4.2 Sõiduki konstruktsioon tähendab, et vedu on võimalik ainult siis, kui puudega või piiratud liikumisvõimega isik suudab alustada reisi iseseisvalt ja välise abita. Reisija võib taotleda omal valikul saatjat, kes suudab anda puudega või piiratud liikumisvõimega isikule vajalikku abi eelnimetatud takistustest ülesaamiseks. Saatja reisib tasuta ja võimaluse korral antakse talle istekoht puudega või piiratud liikumisvõimega isiku kõrvale.
12.4.3 Asjaomaseid reisijaid teavitatakse vedamisest keeldumise põhjusest viivitamata ja nende taotlusel kirjalikult viie tööpäeva jooksul taotluse saamisest.
12.4.4 Kui puudega või piiratud liikumisvõimega reisijale väljastatakse pilet ja seejärel keeldutakse tema vedamisest, on nii reisijal kui ka tema saatjal järgmised võimalused: a) taotleda piletihinna tagastamist ja esimesel võimalusel tasuta transporti tagasi veolepingus nimetatud algsesse väljumiskohta või b) jätkata reisi veolepingus nimetatud sihtkohta alternatiivsel marsruudil vastuvõetavat asendustransporditeenust kasutades.
12.5 Ratastooli ja kõndimisabivahendite vedu
12.5.1 Puudega või piiratud liikumisvõimega reisijatel on õigus kokkupandava ratastooli või kõndimisabivahendite tasuta veole bussi pagasiruumis. Ohutuskaalutlustel peab ratastool olema kokkupandav ja ilma elektriajamita.
12.5.2 Peale selle peavad kõik sõitjateruumis kasutatavad ratastoolid olenemata lukustusseadmete kinnituskohtade tootmise ajast olema standardile DIN 75078-2 vastava kinnitussüsteemiga ja tootja loaga standardi DIN EN 12183 või 12184 kohaselt. Eelnimetatud nõuetele vastavust tuleb kinnitada enne reisi broneerimist saadetud vormil (vt punkt 12.5.4).
12.5.3 Selleks et kontrollida, kas vedu on võimalik, palutakse reisijal teatada enne broneerimist telefoni teel klienditeenindusele ratastooli või kõndimisabivahendite täpne mudel; ratastooli sõitjateruumis vedamise korral tuleb seda teha kõige varem 14 päeva või hiljemalt 7 päeva enne reisi väljumist ning ratastooli vedamisel pagasiruumis 36 tundi enne reisi väljumist.
12.5.4 Reisija tagab, et ratastool on töökorras ja seda on tehniliselt võimalik reisi ajal ohutult kasutada. Ratastool peab vastama õigusnormidega kehtestatud kehtivatele ohutusnõuetele. Ratastooli veost võidakse keelduda, kui kindlad tõendid näitavad, et ohutu reisimine ei ole võimalik või on kaheldav. Vedaja ei vastuta halvas tehnilises olukorras olevale ratastoolile tekkinud kahjustuste eest.
13.1 Istekoha reserveerimine broneerimise ajal
13.1.1 FlixBusi veebisaidil, tema tütarettevõtja või FlixCompaniese piletikassades reisi broneerides saab reserveerida sõidukis konkreetse istekoha (vahekäigu ääres, akna all või lauaga). Kui marsruudil pakutakse seda teenust, saab istekoha lisada broneeringule. Teenus on tasuline. Istekoha reserveerimise tasu arvutatakse pileti ostmise päeval kehtivate tasumäärade alusel. Summa suurus oleneb valitud istekoha liigist ja asukohast. Istekohad erinevad ainult asukoha poolest (nt parem vaade, lauaga istekoht).
13.1.2 Istekoha reserveering märgitakse broneeringu kinnitusse. Rohkem kui ühele inimesele ei pea istekohti eraldi reserveerima, st, et reserveeritud istekohad ei ole seotud broneeringu teinud isikuga.
13.1.3 Istekoha (tasu eest) reserveerimine ei ole kohustuslik. Kui istekohta ei ole reserveeritud, võib reisija bussireisi alustades vabalt valida endale istekoha määratud alal. Sellisel juhul ei saa me tagada, et perekonnad ja rühmad saavad koos istuda. Samas tagame alati reisijatele istekoha olemasolu bussis.
13.2 Istekoha reserveerimise piirangud
13.2.1 Kui Te ei saabu bussi juurde õigel ajal, kaotate õiguse istekohale ja bussis reisimisele. Sellisel juhul on FlixBusil õigus anda kooskõlas punktiga 7.2 Teie pilet teisele reisijale. Seetõttu soovitatakse saabuda bussipeatusesse hiljemalt 15 minutit enne bussi väljumist isegi siis, kui olete reserveerinud istekoha.
13.2.2 Üldiselt võivad reserveeritud istekohtadele istuda ainult istekoha reserveerinud isikud. FlixBus võib ohutuskaalutlustel istekohti muuta isegi pärast bussi väljumist. Seda võidakse teha näiteks siis, kui rasedad naised, alaealised, saatjata reisivad lapsed või füüsilise puudega isikud tuleb paigutada mujale ja neile sobivad istekohad ei ole vabad. Sellisel juhul tuleb järgida bussijuhi korraldusi. Istekohti võib muuta olenemata reisija rassist, usutunnistusest, nahavärvist, rahvusest või soost.
13.2.3 Kui istekohta muudetakse ja reserveeritud või kõrgema kategooria istekohta pole võimalik reisijale anda, võib reisija istekoha reserveerimise tasu tagasi nõuda.
13.2.4 Punktis 17 nimetatud reisi tühistamise või hilinemise korral tagastatakse istekoha reserveerimise tasu reisijale.
13.2.5 Istekoha reserveerimise tasu ei tagastata, kui reisija ei reisinud või istekoht määrati või osteti tasuta.
13.3 Tühistamine ja edasiandmine
Reisi tühistamisel või uuesti broneerimisel tagastatakse istekoha reserveerimise tasu, välja arvatud juhul, kui istekoht määrati tasuta. Rakendatakse broneerimistingimuste punkti 5. Reisi tühistamisel võib reserveeritud istekoha anda edasi teisele isikule, kes reisib sama broneeringuga.
13.4 Lisaistekoha broneerimine
13.4.1 Rakendatakse punkte 13.1–13.3.
13.4.2 Lisaistekoht ei kujuta endast lisasõiduõigust punkti 2.2 tähenduses. Seega ei saa seda edasi anda teisele isikule, kellel puudub kehtiv pilet.
13.4.3 Vaba koha eest tasutakse kehtiva hinnakirja kohaselt. See juba sisaldab vaba istekoha reserveerimise tasu.
14.1 Pagas
14.1.1 Pileti hinna hulka arvatud pagas piirdub ühe tasuta pagasiühikuga reisija kohta, mille maksimaalsed mõõtmed on 80 × 50 × 30 cm. Lubatud on veidi erinev suurus, kui pagasi kogusuurus (kõrgus, laius ja pikkus) ei ületa 160 cm. Iga reisija võib tasuta kaasa võtta kuni 20 kg kaaluva pagasi. Pagas tähendab kohvreid ja kotte. Erandkorras võib kaasa võtta matkaseljakoti. Pidage meeles, et mõnel liinil võidakse teha pagasieeskirjadest erand. Vajadusel näidatakse neid vastava broneerimisprotsessi käigus ja väljastatud piletil.
14.1.2 Lisapagas
14.1.2.1 Üksikjuhtudel võib lubatud mahu raames kaasa võtta teise pagasiühiku (lisapagasi) maksimaalsete mõõtmetega 80 × 50 × 30 cm ja maksimaalse kaaluga 20 kg. Ka lisapagasi puhul võivad mõõtmed olla veidi erinevad, tingimusel et pagasi kogumõõtmed ei ületa 160 cm. Üldjuhul ei ole lubatud kaasa võtta üle ühe pagasiühiku. Pidage meeles, et mõnel liinil võidakse teha pagasieeskirjadest erand. Vajadusel näidatakse neid vastava broneerimisprotsessi käigus ja väljastatud piletil.
14.1.2.2 Lisapagas tuleb enne registreerida. Selle teenuse eest tuleb maksta pagasitasu. Lisapagasi tasu oleneb broneerimismeetodist. Lisapagasi saab registreerida kas interneti või telefoni teel. Kui pagas registreeritakse telefoni teel klienditeeninduses, tuleb tasu maksta bussijuhile. Lisapagasi saab registreerida, helistades järgmistel klienditeeninduse numbritel.
14.1.3 Reisijad peavad lisama pagasile oma nime ja aadressi, et tagada pagasi tagastamine õigele isikule ja vältida segiajamist.
14.1.4 Ümber istudes vastutavad pagasi sõidukile laadimise eest reisijad. Bussijuht abistab ainult erandjuhul ja bussijuhi abi ei saa nõuda, välja arvatud juhul, kui reisija on puudega või piiratud liikumisvõimega.
14.2 Käsipagas
14.2.1 Käsipagasi võib kaasa võtta tasuta, kuid see piirdub ühe pagasiühikuga reisija kohta, mille maksimaalsed mõõtmed on 42 × 30 × 18 cm ja maksimaalne kaal on 7 kg.
14.2.2 Reisijad peavad paigutama käsipagasi sõitjateruumis nii, et tagatud on ohutus ja pagas ei sega bussi juhtimist ega häiri teisi reisijaid. Käsipagas tuleks põhimõtteliselt paigutada pagasivõrku või eesoleva istme alla.
14.2.3 Käsipagasi ja selle sisu eest vastutab reisi ajal reisija, kes peab pagasit nõuetekohaselt jälgima. Kui märgatakse, et pagasile on juurde pääsenud volitamata kolmas isik, tuleb sellest teatada bussijuhile. Reisijad peavad enne reisi lõppu veenduma oma käsipagasi ja selles sisalduvate asjade olemasolus.
14.3 Eripagas
14.3.1 Reisijad peavad nn eripagasi enne registreerima ja saama kinnituse, et selle vedu on võimalik. Üldine õigus eripagasi veoks puudub.
14.3.2 Eripagasina käsitatakse esemeid, mille mõõtmed on standardpagasi mõõtmetest suuremad. Samas ei tohi eripagasi kogumõõt ületada 240 cm (kõrgus sentimeetrites + laius sentimeetrites + sügavus sentimeetrites). Üks pagasiühik ei tohi kaaluda üle 30 kg.
14.3.3 Iga reisija võib kaasa võtta ühe ühiku eripagasit.
14.3.4 Üldjuhul ei tohi vedada seadmeid, mööblitükke, elektroonikaseadmeid, surfilaudu ja pappkaste. Ortopeedilisi abivahendeid ja jalgrattaid ei käsitata eripagasina. Nende veo kohta kehtivad eritingimused.
14.3.5 Eripagas tuleb enne registreerida kas broneerimissüsteemi kaudu (kui see on võimalik) või kõige varem 48 tundi enne reisi algust, helistades järgmistel numbritel.
Eripagasi vedamisel tuleb iga pagasiühiku eest maksta lisatasu. Eripagasi tasu ei olene broneeritud reisi pikkusest ega pileti hinnast. Vastupidi tavalisele pagasile on eripagasi vedamine alati tasuline.
14.4 Muusikariistad
14.4.1 Muusikariistad loetakse eripagasiks. Kui muusikariist (sh kohver) on käsipagasi jaoks kehtestatud maksimumsuurusest väiksem, võib seda vedada tasuta käsipagasina. Kui muusikariist (sh kohver) on käsipagasi jaoks kehtestatud maksimumsuurusest suurem, tuleb see anda pagasiruumi. Sellisel juhul tuleb maksta lisatasu (vt punkt 14.3.5). Muusikariistu ja nende kohvreid, mille mõõtmed on suuremad kui 135 × 48 × 35 cm, ei veeta.
14.4.2 Üldiselt soovitatakse muusikariistu vedada kõvaküljelises kohvris.
14.5 Väärisesemed ja elektroonikaseadmed:
14.5.1 Väärisesemeid, nt sularaha, ehteid, väärismetalle, võtmeid, prille (päikese- ja/või lugemisprillid), elektroonikaseadmeid (sülearvutid, iPadid, tahvelarvutid, MP3-mängijad, mobiiltelefonid, kaamerad, akupangad, liitiumpatareid või -akud), e-sigarette, tootja või edasimüüja poolt tagasikutsutud elektroonikakaupu (eelkõige sülearvutid, mobiiltelefonid jne), kontaktläätsi, proteese, ravimeid, tähtsaid dokumente (diplomid, muud tunnistused, soovituskirjad, passid, juhiload, väärtpaberid) jne ja kergesti purunevaid esemeid tuleb vedada käsipagasis ning reisija peab nende eest nõuetekohaselt hoolt kandma.
14.5.2 Kui reisija otsustab siiski panna väärisesemed tavalise pagasi hulka, siis bussiettevõte nende eest ei vastuta. Eelnev ei puuduta tahtlust ja rasket hooletust.
14.6 Lapsekärud
14.6.1 Lapsekärusid veetakse eripagasina (maksimaalselt üks käru reisija kohta). Lapsekäru peab olema kokkupandav. Lapsekärusid, mida ei saa kokku panna, ei veeta. Pagas tuleb enne registreerida, helistades klienditeenindusse kõige varasemalt 48 tundi enne reisi algust.
14.6.2 Lapsekärusid veetakse tasuta.
14.7 Jalgrattad ja elektritõukerattad
14.7.1 Jalgrattad
14.7.1.1 Mõnel marsruudil võib vedada jalgrattaid. Jalgratas peab olema standardsuuruses ja ilma lisaseadmeteta ning selle kaal ei tohi olla üle 20 kg. Elektri-, abimootoriga, tandem- ja kolmerattalisi jalgrattaid ei veeta.
14.7.1.2 Soovitame kõikidel reisijatel, kes soovivad jalgratta kaasa võtta, broneerida reis ja ruum jalgratta jaoks piisavalt varakult enne reisi algust.
14.7.1.3 Jalgrataste vedu oleneb piisava ruumi olemasolust; ühes bussis saab vedada kuni viit jalgratast. Üldine õigus jalgratta veo nõudmisele puudub.
14.7.1.4 Jalgratta pagasis vedamise eest tuleb maksta eraldi tasu. Jalgratta vedamise tasu ei olene broneeritud reisi pikkusest ja pileti hinnast. Jalgrattaid veetakse rattariiulil. Erijuhtudel saab jalgrattaid pagasiruumis vedada ainult sobivasse kotti pakituna (nt kokkupandavad rattad). Rattakoti üldsuurus ei tohi olla üle 240 cm (kõrgus + laius + sügavus) ja kaal ei tohi olla üle 20 kg. Suuremate mõõtmete korral tuleb teavitada klienditeenindust (vt punkt 14.3.5).
14.7.2 Elektritõukerattad
14.7.2.1 Elektritõukerattad loetakse eripagasiks, mis tähendab, et nende kohta kehtivad eripagasi suuruse ja kaalu piirangud (vt punkt 14.3.2) ning neid tuleb vedada pagasiruumis lisatasu eest (vt punkt 14.3.5). Elektritõukerattaid veetakse kokkupandult ja sobivas kotis.
14.8 Kindlustus ei kata bussi unustatud esemeid. Kui reisija on unustanud mõne eseme bussi, peaks ta täitma FlixMobility veebisaidil kaotatud ja leitud esemete vormi.
14.9 Ohtlike ainete ja esemete vedu on keelatud; nende hulka kuuluvad eelkõige
Need on näiteks relvad, laskemoon ja pürotehnika.
15.1 Põhimõtteliselt on koerte ja muude loomade vedu pikamaabussides keelatud.
15.2 Liikumisabi- ja juhtkoerade suhtes rakendatakse punktides 12.2.3 ja 12.2.4 ette nähtud reegleid.
16.1 Reisi tühistamise või hilinemise korral teavitab FlixCompanies või bussijaama käitaja bussijaamast väljuvaid sõitjaid olukorrast võimalikult kiiresti ja igal juhul hiljemalt 30 minutit pärast reisi sõiduplaanijärgset väljumist ning eeldatavast väljumisajast niipea, kui see on teada. FlixCompanies teavitab kõiki reisijaid, eelkõige neid, kelle reis väljub personalita bussijaamast, reisi tühistamisest või hilinemisest elektrooniliselt. Teabe saamiseks peavad reisijad esitama oma kontaktandmed (nt mobiiltelefoni number).
16.2 Kui mõistlikult võib eeldada, et broneeritud reis tühistatakse või hilineb üle 120 minuti või on ülebroneeritud, on reisijatel järgmised valikuvõimalused: (a) jätkata reisi esimesel võimalusel ja võrreldavatel tingimustel veolepingus nimetatud sihtkohta erineval marsruudil või (b) taotleda pileti hinna hüvitamist ja tasuta transporti veolepingus nimetatud väljumiskohta. Makstud piletihinna täismahus hüvitamist saab taotleda nii reisi läbitud osade eest kui ka nende osade eest, mida ei ole läbitud, kui reisija ei saa oma reisi lõpetada algse reisiplaani kohaselt. Raha tagastatakse 14 päeva jooksul pärast hüvitamise taotluse saamist või pärast seda, kui reisijale on antud võimalus valida eespool punktides a ja b nimetatud valikuvõimalused, välja arvatud juhul, kui reisija nõustub muu hüvitisega.
16.3 FlixMobility pakub reisijatele tasuta majutust hotellis või muus majutuskohas ning korraldab transpordi bussijaama ja majutuskoha vahel; see kehtib juhul, kui reisi tühistamise tõttu tuleb ööbida üks või rohkem ööd või üle kolme tunni kestev reis hilineb üle 90 minuti. Sellisel juhul pakub FlixMobility reisijatele suupisteid, eineid või karastusjooke proportsionaalselt oote- või hilinemise ajaga, tingimusel et need on bussis või bussijaamas olemas või neid saab mõistlikult kohale tuua. FlixMobility pakutava majutuse üldmaksumus, mis ei hõlma transporti bussijaama ja majutuskoha vahel, on piiratud 80 euroga reisija kohta ja maksimaalselt kahe ööga. Eelnimetatud õigus tasuta majutusele hotellis või muus majutuskohas ei kehti, kui FlixMobility tõendab, et tühistamine või hilinemine on tingitud bussi turvalist juhtimist takistavatest rasketest ilmastikuoludest või suurtest loodusõnnetustest.
16.4 Kui sõiduk läheb reisi ajal rikki, pakub FlixMobility reisijatele asendussõidukit või transporti sobivasse ootekohta, kust saab reisi jätkata.
16.5 Lisanõuded tühistamisest või hilinemisest põhjustatud kahju hüvitamiseks ei ole välistatud.
17.1 Kerge hooletuse korral vastutab bussiettevõtja ainult juhul, kui rikutud on olulisi lepingulisi kohustusi (välja arvatud surmajuhtumi, kehavigastuste või tervisekahjustuste korral). Tahtluse ja raske hooletuse korral kehtib endiselt piiramatu vastutus.
17.2 Tavapärase hooletuse korral ei vastuta bussiettevõtja kaasneva kahju eest. See ei kehti tahtlikult või hooletusest tingitud tervisekahjustuste korral.
17.3 Surma ja vigastuste korral piirdub hüvitise summa 220 000 euroga reisija kohta, tingimusel et hüvitise tase jääb StVG-s (Straßenverkehrsgesetz [Saksamaa liiklusseadus]) sätestatud tasemele.
17.4 Vastutus pagasile tekitatud kahju eest ning selle hüvitamine on piiratud ja välistatud järgmiselt.
17.4.1 Maksimaalne hüvitis bussiõnnetuse tõttu kahjustunud või kaotsi läinud pagasi eest on 1200 eurot iga reisija ja iga pagasiühiku kohta.
17.4.2 Vastutus on välistatud juhul, kui pagasi kaotsiminek, sealhulgas segiajamine või vargus, ei olnud seotud bussiõnnetusega, välja arvatud tahtluse ja raske hooletuse korral.
17.4.3 Bussiettevõtja ei vastuta pagasile tekkinud kahju eest, kui selle põhjustas asjaolu, et reisija jättis pagasi nõuetekohaselt pakkimata, välja arvatud tahtluse ja raske hooletuse korral.
17.5 Ratastoolidele ja liikumisabivahenditele või muudele abivahenditele tekitatud kahju hüvitatakse alati vähemalt kahjustatud või kadunud seadme remondi või asendamise maksumusega võrdses summas. Seejuures tuleb anda endast parim, et tagada vähemalt ajutine asendusseade, mille tehnilised ja funktsionaalsed omadused vastavad kadunud või kahjustatud ratastooli või muude liikumisabivahendite omadele.
17.6 Hüvitis muu varalise kahju eest, mis ei ole õnnetuse tõttu pagasile, ratastoolile, liikumisabivahenditele või muudele abivahenditele tekkinud kahju, on (PBfG) (Personenbeförderungsgesetz [Saksamaa ühistranspordiseadus]) 23. jao kohaselt kuni 1000 eurot, välja arvatud juhul, kui kahju tekkis tahtluse või raske hooletuse tõttu.
17.7 Vastutuse piirang ja välistamine ei kehti kohustusliku vastutuse suhtes kahju eest, mis tekkis vedaja süüta või kui üksikutel juhtudel on antud garantii süüta kahju eest.
Peale veo eritingimuste rakendatakse trammi- ja bussiteenuste ning mootorsõidukiga liinivedude üldtingimusi käsitlevat 27. veebruari 1970. aasta määrust (föderaalne ametlik väljaanne I, lk 230) praegu kehtivas redaktsioonis.
Registreeritud kauplejate, juriidiliste ja füüsiliste isikute puhul, kelle asukoht ei ole Saksamaa, ning füüsiliste isikute puhul, kes on kolinud pärast veolepingu sõlmimist välismaale või kelle elukoht või tavaline viibimiskoht ei ole kaebuse esitamise ajal teada, on kohtualluvuse koht München.
Kui nende üldiste veotingimuste mõni punkt muutub tervikuna või osaliselt kehtetuks, ei mõjuta see põhimõtteliselt veolepingu kehtivust tervikuna.
Kohustuslikus sõjaväeteenistuses olevad Taani ajateenijad saavad reisida tasuta, esitades vajalikud dokumendid ja isikut tõendava dokumendi. Istekoht tuleb reserveerida e-posti teel aadressil uslugi@flixbus.pl